Wejście na rynek wietnamski, rozwój transportu w tym drobnicy międzynarodowej, inwestycje w innowacyjne rozwiązania optymalizujące łańcuchy dostaw oraz aktywna polityka kadrowa miały największy wpływ na wyniki grupy FM Logistic na świecie w 2017 roku. W Polsce priorytetem były inwestycje w nowe centra logistyczne, utrzymanie bardzo wysokiej jakości obsługi klientów oraz stały rozwój usług transportowych. Polska stała się dla francuskiego operatora logistycznego centrum zarządzania regionem Europy Centralnej, gdzie firma pozyskała 58 nowych klientów. Miniony rok to także jubileusz 50-lecia Grupy FM.
FM Logistic działa w Polsce – poprzez swoją spółkę FM Polska Sp. z o. o. – nieprzerwanie od 23 lat. W ubiegłym roku firma świętowała swoje 50-lecie działalności. - W tym czasie FM Logistic dynamicznie się rozwijało budowało nowe oddziały w Europie i na świecie. Ale przede wszystkim inwestowało w ludzi, w swoich pracowników. Jednocześnie udało się jej zachować swoją tożsamość firmy rodzinnej i wyznawane na co dzień wartości – mówi Piotr Sukiennik, dyrektor generalny FM Logistic na Europę Centralną. – Dzięki temu firma jest dzisiaj ceniona nie tylko przez jej pracowników, ale przede wszystkim przez klientów. Przed nami lata intensywnego rozwoju. Budujemy kolejne platformy logistyczne w Polsce i regionie. Inwestujemy w innowacyjne technologie, które pomogą nam dostarczać usługi „szyte na miarę” potrzeb naszych klientów - dodaje.
Firma co roku notuje kilkuprocentowe wzrosty sprzedaży. Prawie połowę przychodów generują usługi transportowe, w tym rosnący z roku na rok o kilkadziesiąt procent transport drobnicowy. Dzięki temu operator od kilku lat inwestuje w rozbudowę centrów logistycznych i hubów przeładunkowych. Obecnie dysponuje w Polsce już 10 platformami logistycznymi i 15 hubami. Najnowszymi obiektami są: nowy magazyn „przycross-dockingowy” w Robakowie pod Poznaniem, i rozbudowane centrum dystrybucyjne w Błoniu (obsługujące firmy z sektora farmaceutycznego, ale także będące międzynarodowym hubem dla wieloletniego klienta – firmy L’Oreal), a także nowe obiekty w Odrzywołku, Mszczonowie (mazowieckie) i Będzinie (śląskie).
Ważnym obszarem w FM Logistic są inwestycje w innowacje. Jednym z projektów z tego obszaru, który został wdrożony także w Polsce jest CityLogin. W pełni ekologiczne auta z napędem elektrycznym obsługują już dostawy w wybranych miastach europejskich, takich jak Rzym, Madryt, Mediolan czy Praga, a od 2017 roku, również w Warszawie. FM Logistic w Polsce jest jednym z największych pracodawców w branży TSL. Operator zatrudnia ponad 3 tysiące osób w Polsce. Średni staż pracowników wynosi 6,5 roku. Stabilny rozwój, utrzymanie dotychczasowych kontraktów, zwiększenie powierzchni magazynowych i ich wypełnienia, inwestycje w infrastrukturę oraz zdobycie nowych kontraktów w obszarze transportu to główne filary strategii FM Logistic w Polsce na najbliższe lata.
Do najważniejszych wydarzeń w FM Logistic w Polsce w 2017 roku można zaliczyć m.in.:
– rozpoczęcie świadczenia usług dla firmy Humana, międzynarodowego producenta żywności dla dzieci i niemowląt,
– wdrożenia systemu Inventory Viewer,
– otwarcie magazynu „przycross-dockingowego” w Robakowie pod Poznaniem, przeznaczonego do obsługi nowych projektów klientów FM Logistic, współpracujących z sieciami handlowymi, szczególnie w zakresie transportów drobnicowych,
– wdrożenie CityLogin w Warszawie – pierwszy pojazd typu Nissan e-NV200 rozpoczyna dostawy towarów wrażliwych do stołecznych odbiorców w ramach projektu proekologicznej logistyki miejskiej CityLogin,
– L’Oreal Warsaw Plant, polska fabryka koncernu L’Oreal przedłużyła trwającą od 12 lat umowę z FM Logistic - dzięki nowemu kontraktowi Centrum Logistyczne w Błoniu stało się międzynarodowym hubem dla fabryk L’Oreal,
– rozpoczyna działalność, również w Polsce – FM Foundations, fundacja korporacyjna, której celem jest walka z wykluczeniem społecznym młodzieży (14 podopiecznych miało możliwość odbycia stażu i poznania specyfiki pracy w centrach logistycznych),
– zgłoszona przez polski zespół pracowników FM Logistic nadstawa FM DualFrame zwycięża w korporacyjnym międzynarodowym konkursie FM Logistic na najbardziej innowacyjne rozwiązania „Continuous Improvement”.
W ciągu 50 lat, firma FM Logistic stała się jednym z międzynarodowych liderów w dziedzinie magazynowania, transportu i pakowania. FM Logistic jest obecne na 3 kontynentach (Europa, Azja i Ameryka Łacińska). Operator zatrudnia prawie 26 tys. pracowników i osiąga przekraczające miliard euro przychody (z czego 63 proc. jest realizowane w skali międzynarodowej).
(red./źr. FM Logistic)