Dodaj ogłoszenie o pracy


Transport Week 2018 – od przybytku głowa nie boli

Ósma edycja Transport Week, jednego z najpopularniejszych wydarzeń poświęconych branży TSL, już coraz bliżej. Konferencja, która odbędzie się w dniach 6-8 marca 2018, pełna różnego zakresu tematów oraz wydarzeń towarzyszących.

Pomorze 2030
Przed oddaniem się problematyce międzynarodowej branży logistycznej, uczestnicy Transport Week będą mieli okazję przyjrzeć się bliżej kwestiom związanym z rozwojem infrastruktury transportowej w regionie. Podczas debaty zatytułowanej „Infrastruktura i branża TSL – Pomorze 2030”, zarysowany zostanie obraz obecnego stanu szeregu regionalnych projektów powiązanych z sektorem logistycznym. Rozwój infrastruktury portowej, drogowej i kolejowej, śródlądowe drogi wodne, zarządzanie i optymalizacja transportu drogowego czy też start-upy w sektorze TSL – to tylko kilka z tematów, które zostaną omówione.

Bliższe spojrzenie na projekty rozwoju portów
Znany tradycyjnie jako główny dzień każdej edycji Transport Week, drugi dzień konferencji poświęcony jest przede wszystkim projektom rozwoju portów i terminali w Europie. Ocean Shipping Consultants rozpoczną dzień prognozą nadchodzących wydarzeń na rynku portowym, a następnie Ince & Co. przyjrzą się planowaniu oraz finansowaniu projektów portowych od strony prawnej. Po tak solidnym wstępie, uczestnicy będą mieli szansę na bezpośrednie zapoznanie się z szeregiem projektów rozwoju, zaprezentowanych przez przedstawicieli Portów w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu oraz Sztokholmie. Temat finansowania inwestycji jest stałym punktem programu w przypadku rozmowy o projektach rozwojowych. W dyskusji przeprowadzonej w formie okrągłego stołu udział wezmą m.in. reprezentanci Komisji Europejskiej, ESPO oraz EBRD.

Wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku
Branża TSL nie może zignorować znaczenia chińskich planów związanych z Nowym Jedwabnym Szlakiem oraz tzw. Belt and Road Initiative (BRI). Inicjatywy te oferują wiele możliwości europejskim udziałowcom, dlatego też przedstawiciele Deloitte rozpoczną dzień trzeci od szerszej analizy ostatnich chińskich inwestycji, ich wpływu na branżę oraz możliwych zmian w przepływie towarów. Reprezentanci PKP CARGO i GEODIS zostali poproszeni o podzielenie się swoimi przemyśleniami na temat roli Polski jako kolejowej bramy prowadzącej na Daleki Wschód oraz możliwości wykorzystania przez sektor logistyczny CEE potencjału prezentowanego przez Nowy Jedwabny Szlak.
Digitalizacja stała się stałym elementem wszystkich rozmów związanych z sektorem TSL. Eksperci z Inmarsat zostali zaproszeni aby razem z nami zanurkować w odmęty Cyfrowego Jedwabnego Szlaku.

Prócz głównych elementów programu, Transport Week oferuje uczestnikom szereg wydarzeń towarzyszących. Wśród nich znajdą się przygotowywana wraz z Namiary na Morze i Handel konferencja „Intermodalne short sea”, seminarium RIGP poświęcone Polskim firmom wchodzącym na rynek chiński, a także warsztaty dotyczące bezpieczeństwa oraz innowacji w procesie bunkrowania LNG. Uczestnicy przybywający odrobinę wcześniej będą mieli okazję do wypicia kieliszka wina podczas wieczornego przyjęcia w gdańskim Ratuszu Staromiejskim. Organizatorzy mają też nadzieję zobaczyć wszystkich delegatów na wieczornym koktajlu organizowanym przez Olivia Business Center w Olivia Sky Club.
Konferencja jest organizowana przez zespół Actia Forum sp. z o.o.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.