Dodaj ogłoszenie o pracy


ID Logistics operatorem logistycznym PepsiCo

PepsiCo wybrał ID Logistics, na operatora zarządzającego nowym magazynem konsolidacyjnym PepsiCo w Grodzisku Mazowieckim. Do zadań ID Logistics należy zapewnienie niezawodnej obsługi dostaw krajowych do największych sieci handlowych w Polsce oraz eksportowych, m.in. do Czech, Węgier, Słowacji, krajów bałtyckich oraz na Ukrainę i Bałkany. Docelowo magazyn konsolidacyjny w Grodzisku Mazowieckim ma stać się największym centrum dystrybucyjnym PepsiCo w Polsce.  

- Magazyn konsolidacyjny PepsiCo jest już ósmym centrum logistycznym zarządzanym przez ID Logistics w Polsce. Jego uruchomienie stanowi kolejny, ważny krok w rozwoju naszej firmy. Dzięki współpracy z PepsiCo znacząco umocniliśmy pozycję na polskim rynku usług logistyki kontraktowej dla producentów z branży FMCG -  powiedział Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics.

Nowy magazyn konsolidacyjny PepsiCo został operacyjnie uruchomiony w listopadzie 2017 roku. Jego powierzchnia wynosi 21 tys. m², zatrudnienie znajdzie tu 70 osób. W ramach umowy ID Logistics odpowiada za obsługę przyjęć towaru z zakładów produkcyjnych PepsiCo oraz efektywne i kompleksowe zarządzanie procesami magazynowymi, w tym co-packing. Obecnie w grodziskim magazynie składowane są słone przekąski i chipsy, produkowane w 2 fabrykach PepsiCo, w Grodzisku Mazowieckim i Tomaszowie Mazowieckim. Współpraca pomiędzy firmami będzie stopniowo rozwijana, docelowo magazyn ma obsługiwać 4 zakłady produkcyjne, a asortyment zostanie poszerzony o napoje. ID Logistics zarządza magazynem PepsiCo w oparciu o system HACCP. Tak jak w pozostałych centrach logistycznych operatora, także i tu planowane jest wdrożenie globalnego Wewnętrznego Standardu Jakości ID Logistics – CID, wspierającego kontrolę i efektywne zarządzanie procesami magazynowymi. Magazyn zostanie także objęty procesem certyfikacji IFS Logistics (International Featured Standard), jednego z najważniejszych, międzynarodowych standardów bezpieczeństwa i jakości.

- Wychodząc na rynek z ofertą przetargową, poza szeregiem wymagań kosztowo-efektywnościowych wobec nowego operatora logistycznego, równie ważna była dla nas opinia o przyszłym partnerze. Z ID Logistics współpracujemy we Francji. Korzystna oferta oraz pozytywna opinia naszych francuskich kolegów pomogła nam w wyborze partnera, z którym osiągając wysoki standard serwisu i obsługi klienta (krajowego i zagranicznego), dbamy również o koszty. Dzięki niewielkiej odległości od naszej fabryki w Grodzisku Mazowieckim, magazyn konsolidacyjny przejął ciężar obsługi kilkunastu rynków eksportowych w Europie. To umożliwiło efektywne wykorzystanie naszych linii produkcyjnych (w tym największej otwartej wiosną tego roku). Dzięki elastyczności ID Logistics w kwestiach operacyjnych, w bardzo dynamicznym środowisku rynków FMCG, w kolejnych miesiącach będziemy mogli sukcesywnie przekazywać naszemu operatorowi obsługę klientów sieciowych handlu zorganizowanego, którzy obecnie są zaopatrywani z przyfabrycznego magazynu w Grodzisku Mazowieckim. Magazyn konsolidacyjny stanie się tym samym naszym największym centrum dystrybucyjnym w Polsce – podsumował Marcin Chmielewski, krajowy kierownik ds. logistyki PepsiCo.

(źr. ID Logistics)


czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.