Dodaj ogłoszenie o pracy


W Calais nadal codziennie dochodzi do ataków na pojazdy ciężarowe

Pomimo zamknięcia na jesieni 2016 r. obozu dla imigrantów tzw. "dżungli" w Calais, codziennie dochodzi tam do ataków na pojazdy ciężarowe z różnych krajów – tak wynika z danych brytyjskiego Stowarzyszenia Transportu Drogowego (RHA), które twierdzi, że granica pomiędzy Francją a UK jest nieszczelna i winę za to ponoszą francuskie służby graniczne oraz policja.

Według RHA nielegalni imigranci próbujący się przedostać do Wielkiej Brytanii nadal stanowią ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowców w Calais. Zmuszają pojazdy do zatrzymania się stawiając przeszkody na drodze, a następnie wdzierają się do naczep, próbując za wszelką cenę przekroczyć granicę z Wielką Brytanią. Richard Burnett, dyrektor naczelny RHA, powiedział, że problem nie został rozwiązany po likwidacji tzw. dżungli. Organizacja przewoźników z UK otrzymują regularne zgłoszenia i skargi na to, że zarówno przemytnicy jak i imigranci np. rzucają kamieniami w pojazdy, umieszczają głazy na drodze, aby pojazdy nie miały innego wyjścia, jak tylko się zatrzymać. Jednakże ani rząd francuski, ani rząd brytyjski nie robią wystarczająco dużo, tak dla imigrantów jak i dla kierowców, którzy chcą bezpiecznie wykonywać swoją pracę, ale codziennie zmagają się z przemocą i zastraszeniem.

RHA zarzuca francuskim służbom, że monitory pulsu, które mają wyłapywać każdy ruch na granicy francuskiej są wyłączane, co czyni ją nieszczelną i pozwala na nielegalne jej przekraczanie. Czemu tak się dzieje, RHA twierdzi, że służby francuskie nie chcą zajmować się problemem.

(red. za Lloyd’s List)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.