Ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce dostarczyła w minionym roku Poczta Polska. Jak co roku, najgorętszy okres przypadał na czas przedświątecznych zakupów. Tuż przed samym Bożym Narodzeniem - w ostatni poniedziałek i wtorek - klienci Poczty nadali ponad milion paczek.
Okres przedświąteczny to kres żniw w branży KEP (kuriersko - paczkowo – ekspresowej), również dla Poczty Polskiej, która w tym czasie obsłużyła średnio o 35 proc. więcej przesyłek w porównaniu do zwykłych miesięcy w roku. W najintensywniejszym tygodniu, poprzedzającym Boże Narodzenie, paczek było aż o 81 proc. więcej niż średnio w pozostałych tygodniach 2017 roku. Największy operator pocztowy odnotował także rekordowe wolumeny przesyłek nadanych poza granicami naszego kraju. Szczególną dynamikę wzrostu zaobserwowano w przypadku przesyłek nadawanych w Chinach.
Poprzedni rok, to również czas inwestycji, które miały wpływ na poprawę jakości usług. W październiku 2017 roku, Poczta uruchomiła Centrum Monitoringu, które całodobowo koordynuje prace 14 pocztowych sortowni (WER). Dodatkowo spółka zatrudniła przed świętami ponad 1,5 tys. osób, a w obsłudze przesyłek w placówkach i sortowniach pocztowych pomagało także blisko 200 pracowników administracji. Na ten rok spółka zapowiada powiększenie do ponad 11 tys. punktów odbioru przesyłek (click&collect), wśród których znajdują się placówki pocztowe, stacje paliw Orlen, kioski i saloniki RUCH-u, a także sklepy Żabka oraz Freshmarket.
Dla Poczty Polskiej szczyt nie skończył się jednak 24 grudnia. Pierwszy miesiąc nowego roku to okres wzmożonych nadań przesyłek, którymi są najczęściej nietrafione prezenty świąteczne. Zgodnie z obowiązującym prawem, jeżeli towar został kupiony poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość (np. w sklepie internetowym) klient ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni. Wymaga to jednak angażowania w cały proces osoby, która taki prezent nam wręczyła, dlatego coraz częściej klienci decydują się na okazjonalną sprzedaż otrzymanych prezentów np. poprzez portale aukcyjne. Po poprzednich świętach Bożego Narodzenia na największej w Polsce platformie sprzedażowej wystawiono ponad milion nietrafionych prezentów. W obecnym sezonie może być ich znacznie więcej.
(red/źr. Poczta Polska)