Dodaj ogłoszenie o pracy


C.Hartwig Gdynia wchłania struktury Sealand Logistics

C.Hartwig Gdynia, należący do Grupy Kapitałowej OT Logistics, włącza w swoje struktury Sealand Logistics, spółką zależną, specjalizującą się w międzynarodowej spedycji kontenerowej. Spółka Sealand Logistics weszła w skład Grupy w połowie 2016 roku. Formalne połączenie nastąpiło z początkiem 2018 roku.

Połączenie obu podmiotów nastąpiło poprzez przeniesienie całego majątku oraz praw Sealand Logistics na C.Hartwig Gdynia. W konsekwencji C.Hartwig Gdynia – najstarsza polska firma spedycyjna, działający nieprzerwanie od 1858 roku – będzie kontynuować dotychczasową działalność Sealand Logistics. Zespół przejmowanej spółki dołączy do zespołu C.Hartwig Gdynia i będzie wspólnie oferował klientom dotychczasowe usługi pod marką C.Hartwig Gdynia. Klienci C.Hartwig Gdynia zyskają dodatkowe możliwości w transporcie towarów, w szczególności w spedycji kontenerowej. Z kolei dla klientów Sealand Logistics połączenie obu podmiotów oznacza znaczne poszerzenie wachlarza oferowanych usług m.in. o spedycję targową, usługi magazynowania oraz transport drogowy, realizownay w oparciu o własną flotę samochodową.

Firma posiada spółki zależne w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech i obejmuje całość łańcucha logistycznego swoich klientów. C.Hartwig Gdynia jest jedynym z nielicznych polskich spedytorów, który wykonuje usługi przewoźnika NVOCC (Non Vessel Operating Common Carrier) w obrotach między Polską a Stanami Zjednoczonymi. Zgodnie z licencją przyznaną przez FMC (Federal Maritime Commission), oferuje bezpośrednie przewozy dom-dom w relacji Polska-USA i USA-Polska na bazie własnego konosamentu.

(źr. OT Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.