Dodaj ogłoszenie o pracy


P3 zbuduje 1,8 mln mkw. powierzchni magazynowej w całej Europie

Dostawcy części motoryzacyjnych, producenci mebli, sprzedawcy instrumentów muzycznych i dom mody z Mediolanu – to przykłady tylko kilku firm, których sklepy znalazły się w parkach P3 w różnych częściach Europy. Sieć parków logistycznych firmy obejmuje 182 obiekty w dziewięciu europejskich krajach. Tylko w ubiegłym roku P3 wybudowało 15 nowych magazynów, zwiększając całkowitą powierzchnię najmu w swoim portfolio do 3,9 mln m2. Dodatkowo P3 ma do dyspozycji grunt umożliwiający budowę nowych obiektów o powierzchni 1,8 mln m2 dla przyszłych i obecnych klientów.

Z powierzchni w parkach P3 korzysta łącznie 330 klientów. - Zawsze staramy się nawiązywać długoterminowe, partnerskie relacje z najemcami w naszych magazynach, co wiąże się z wieloma korzyściami finansowymi dla nich. Klienci cenią także naszą elastyczność - jesteśmy w stanie modyfikować istniejące magazyny, aby spełnić obecne potrzeby klienta, lub zbudować nowy magazyn, jeżeli jest to lepsze rozwiązanie – wyjaśnił Ian Worboys, CEO firmy P3.  W rezultacie klienci są zainteresowani pozostaniem i rozwojem w parku P3, czego dowodzi fakt, że 75 proc. klientów przedłużyło umowy najmu, a 87 proc. nowych projektów P3 w systemie BTS jest realizowanych dla obecnych klientów. - Około 28 proc. naszych klientów to sprzedawcy detaliczni i/lub sklepy internetowe, ale portfolio naszych najemców nadal obejmuje tradycyjne firmy logistyczne i produkcyjne. Nasze parki oferują przestrzeń odpowiednią dla obiektów magazynowych, montażowni, salonów ekspozycyjnych i punktów dystrybucyjnych dla sklepów internetowych – mówi Ian Worboys, opisując strukturę klientów w parkach P3.

Największy dotychczas zakup P3 w tym roku (2017) miał miejsce w Hiszpanii. Transakcja o wartości 243,35 mln EUR obejmowała nabycie 11 magazynów logistyczno-dystrybucyjnych – znajdujących się w Madrycie, Saragossie, Toledo, Guadalajarze, Walencji i Vizcaya na północy Hiszpanii – od Gore Spain Holdings SOCIMI I, S.A.U. Ta transakcja powiększyła portfolio P3 o dodatkowe 322.500 m2. P3 jest w stanie zaadaptować magazyn dla sklepu zoologicznego, producenta mebli lub domu mody. Na przykład park P3 Žilina to miejsce idealne dla operacji logistycznych związanych z branżą motoryzacyjną i mechaniczną dzięki bliskości strefy przemysłowej zajmowanej przez producentów samochodów Kia, Hyundai i Volvo Trucks.  Analogicznie kultowa marka modowa Moncler wybrała park P3 Castell San Giovanni, ponieważ znajduje się blisko Mediolanu, światowej stolicy mody. W parku P3 Poznań firma Zaparoh, będąca klientem P3, kontynuuje lokalne tradycje meblarskie, produkując codziennie 100 foteli i sof do sprzedaży internetowej w serwisie sofa.com. Nabywcy kupujący w sklepie internetowym korzystają z najniższych możliwych cen, a produkty są wysyłane bezpośrednio z magazynu P3. W parku P3 Rivesaltes, położonym na trasie do południowych plaż Francji, znajduje się magazyn służący do przechowywania wyposażenia kempingowego i akcesoriów do przyczep.

P3 dostosowuje swoje magazyny do potrzeb firm z różnych sektorów. Na przykład park P3 Wadingsween w Holandii oferuje klimatyzowany magazyn na 6 tys. palet, dzięki czemu Univeg Corporation może dbać o świeżość swoich kwiatów i owoców. Magazyn w parku P3 Prague Horní Počernice został przekształcony w raj dla zwierząt – Pet Center prowadzi tam największy sklep zoologiczny w Czechach, łącznie z hotelem dla psów i centrum szkoleniowym. Najnowszy magazyn w P3 Praga D8 otrzymał certyfikat ekologiczny BREEAM na poziomie „bardzo dobry”. Jego „ekologiczne” cechy obejmują nowoczesny system ogrzewania i wentylacji, udoskonaloną izolację termiczną, inteligentne oświetlenie LED i mostki z izolacją termiczną.  Wprowadzono również szereg innych rozwiązań w celu znacznego udoskonalenia środowiska pracy wewnątrz obiektu. P3 utrzymuje długoterminową współpracę z najemcą tego budynku, VF Corporation, producentem odzieży takich marek, jak Wrangler, The North Face i Vans. Przez park P3 Praga D8 przechodzi każdy but Vans sprzedawany w Europie.

Dzięki strategicznemu położeniu parków w pobliżu ważnych węzłów transportowych, głównych autostrad i kluczowych miast europejskich, P3 ułatwia szybką, efektywną
i ekologiczną dystrybucję towarów na całym kontynencie.

(źr. P3)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.