Dodaj ogłoszenie o pracy


Poczta Polska testuje ciekawe projekty start-upów

Dobiega końca I runda programu „GammaRebels powered by Poczta Polska”, w ramach którego Poczta Polska udostępniała swoją infrastrukturę, doświadczenie i zasoby młodym kreatywnym przedsiębiorcom. Jakie są efekty tej synergii, można było się przekonać podczas DEMO DAY, spotkania podsumowującego rezultaty dotychczasowej współpracy.

Swoje projekty zaprezentowało 9 start-upów, które zostały wybrane spośród 80 zgłoszeń. Przygotowane przez nich rozwiązania najlepiej wpisywały się w strategię Pocztę Polskiej  i poszczególne etapy łańcucha e-commerce. Na spotkaniu goście mogli przekonać się, jak w praktyce działa automat Pacomatic, budka telemedyczna czy czujnik sprawdzający, ile listów zostało wrzuconych do skrzynki. – Poczta chce nie tylko korzystać z nowych rozwiązań, ale też uczestniczyć w ich kreowaniu. Dlatego zdecydowaliśmy się na udział w programie GammaRebels, dzięki któremu mogliśmy poznać młodych polskich innowatorów. Pracowaliśmy wspólnie nad tym, jak szybciej i wygodniej doręczać paczki, jak lepiej poznać zdanie naszych klientów a nawet pomagaliśmy w tworzeniu polskiej kapsuły Hyperloop – mówi Wiesław Włodek, Wiceprezes Poczty Polskiej.

Młodzi przedsiębiorcy spędzili ostatnie miesiące na przeprowadzeniu pilotaży swoich projektów. Przez cały czas mogli liczyć na wsparcie merytoryczne oraz finansowe, w ramach środków programu Scale UP! realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Teraz Poczta Polska zdecyduje, które z projektów niosą dla niej największą wartość biznesową i powinny zostać wdrożone w pełnej skali. – Cieszymy się, że miesiące wspólnej pracy pozwoliły na przygotowanie ciekawych propozycji biznesowych naszych startupów. Co ważne, skupiliśmy się przede wszystkim na tworzeniu modeli,  w których start-upy i Poczta Polska mogą działać partnersko. Takie podejście może zaowocować doświadczeniem niezbędnym w procesie skalowania, np. na rynki zachodnie, gdzie partnerzy są bardzo wymagający. Następnym krokiem w procesie wsparcia rozwoju uczestników będzie budowa ich rozpoznawalności na rynkach europejskich, także przez sieć biznesową EIT Digital, której HardGamma jest partnerem w Polsce – mówi Tomasz Kowalczyk, Partner Zarządzający w HardGamma Ventures.

Oto projekty 9 start-upów:
Zapakuj.to – internetowy kreator opakowań, dzięki któremu każdy za pośrednictwem eSklepu Poczty Polskiej może zaprojektować własny wzór pudełek.
Pakomatic – samoobsługowe urządzenie, montowane w domach wielorodzinnych, dzięki któremu możemy odbierać i nadawać paczki, tak jak dziś odbieramy nasze listy.
IOTA – inteligentne nadawcze skrzynki pocztowe rejestrujące za pomocą sensorów i modułu radiowego wrzucanie przesyłek do skrzynki bądź jej opróżnianie.
Hyper Poland – projekt pojazdu typu Hyperloop przeznaczonego do automatycznego załadunku i przewozu przesyłek pocztowych.
Smarter Location – badanie potencjału rynkowego placówek poprzez analizę danych pozyskanych od operatora telekomunikacyjnego.
Helpful Company – stworzenie chatbota do komunikacji z użytkownikami na Facebooku  i Messengerze.
Telemedicin – w wybranych placówkach pocztowych ustawiono eGabinety, czyli budki umożliwiające zdalne konsultacje z lekarzem. Podczas eWizyty można wykonać nawet podstawowe badania, jak EKG czy pomiar ciśnienia.
Mobile Institute – internetowy system zbierania opinii oraz platforma kontaktu z klientami.
ProxiGroup – platforma ProxiTrack umożliwia optymalizację procesów logistycznych dzięki wykorzystaniu technologii RFID, która zbiera informacje m.in. o ruchu i drodze, jaką przechodzi każda przesyłka w rozdzielni.

(źr. Poczta Polska)
 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.