Dodaj ogłoszenie o pracy


Siódma edycja Forum Logistyki Wincanton za nami!

Wincanton, wiodący w Europie dostawca zaawansowanych usług z zakresu łańcucha dostaw, już po raz siódmy był organizatorem warsztatów Forum Logistyki Wincanton, które 13 kwietnia odbyły się w Warszawie. Rekordowa liczba ponad 110 uczestników z Polski oraz regionu Europy Środkowo-Wschodniej spotkała się pod hasłem „Optymalizacja kosztów a efektywność i jakość obsługi – jak to osiągnąć?” Ponadto tegoroczne warsztaty były transmitowane za pośrednictwem internetu na partnerskie uczelnie wyższe oraz do zainteresowanych w całej Europie.
Forum Logistyki Wincanton, to cykliczne wydarzenie branżowe odbywające się
w formie warsztatów, które ma służyć wymianie doświadczeń. Tegoroczne spotkanie miało szczególny charakter, gdyż do Warszawy przyjechali nie tylko menedżerowie z firm z całej Polski, ale także z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Goście Forum Logistyki Wincanton wraz z ekspertami zastanawiali się nad tym, jak optymalizować koszty przy jednoczesnym zachowaniu efektywności i jakości obsługi.
VII edycja Forum Logistyki Wincanton odbyła się 13 kwietnia w Hotelu InterContinental w Warszawie. Wydarzenie było podzielone na dwa bloki – sesję plenarną oraz panele dyskusyjne. Pierwszą część zainicjował Jarek Król, Dyrektor Generalny CEE, Wincanton, który uroczyście powitał przybyłych gości oraz podsumował osiągnięcia poprzednich edycji warsztatów.  Następnie w sesji plenarnej swoje wystąpienia miało dwoje prelegentów.
Piotr Szreter z DGC Consulting przestawił analizę badań rynku z lat 2002-2010 dotyczących „Outsourcingu usług logistycznych w cyklu koniunktury.” Następnie prof. UE dr hab. Danuta Kisperska-Moroń z Katedry Logistyki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przedstawiła prezentację na temat „Jakości obsługi klienta i jej kosztów w świetle reguł sprawnego działania.” Moderatorem całego wydarzenia był  prof. zw. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski, Kierownik Katedry Polityki Transportowej Uniwersytetu Gdańskiego, który wraz z prof. Kiesperską-Moroń reprezentuje Radę Naukową Forum Logistyki Wincanton, czuwającą nad poziomem merytorycznym warsztatów.
 - Już po raz siódmy w czasie Forum Logistki Wincanton prezentowane są najlepsze rozwiązania stosowane w przemyśle logistycznym. Tegoroczne wydarzenie ma szczególny charakter nie tylko ze względu na rekordową liczbę uczestników czy transmisję za pośrednictwem internetu, ale również dlatego, że wpisuje się w naszą strategię, której celem jest nie tylko sprostanie, ale przede wszystkim wyprzedzanie oczekiwań naszych obecnych i potencjalnych Klientów. Chcemy wspólnie rozmawiać, uczyć się od siebie i razem wypracowywać najlepsze rozwiązania. Temu służy też Forum, które jest miejscem do dyskusji i wymiany informacji o najnowszych trendach w logistyce.  – mówił podczas Forum Jarek Król, Dyrektor Zarządzający, CEE Wincanton.  
W drugiej części uczestnicy wzięli udział w wybranych panelach dyskusyjnych.
Najpierw goście mieli możliwość wyboru pomiędzy prezentacją Karola Skarzyńskiego i Karola Kasperkiewicza z Coca Cola Hellenic, Polska na temat „Nowoczesnych form współpracy logistycznej z dużymi sieciami” lub prezentacją Łukasza Tomalika z Wincanton
zatytułowaną „Optymalizacja kosztów poprzez działania proekologiczne.” Natomiast w kolejnym bloku uczestnicy Forum wzięli udział w prelekcji Wiesława Majewskiego z firmy Pepco Poland na temat „Kosztów dystrybucji w handlu detalicznym – obszary optymalizacji” lub prezentacji Pawła Trojanowskiego z BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego dotyczącej „Innowacyjności jako recepty na efektywność.”      
– Pytanie zawarte w tytule Forum Logistyki Wincanton jest jednym z podstawowych dylematów logistycznej obsługi klienta. Podczas dyskusji uczestnicy doszli do ważnego dla praktyki logistyków wniosku, iż efektywność obsługi klienta uzależniona jest przede wszystkim od umiejętności dopasowania oferty obsługi logistycznej do indywidualnych potrzeb określonych klientów i ich grup. Istotnym punktem spotkania były także prezentacje realizacji tzw. zrównoważonego rozwoju, czego wyrazem były rozważania na temat optymalizacji kosztów poprzez działania proekologiczne firm. Są one szczególnie ważne w procesach magazynowania i transportu operatorów logistycznych takich jak np. Wincanton. – podsumowuje Forum prof. UE dr hab. Danuta Kisperska-Moroń
z Katedry Logistyki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Eksperci oraz praktycy, przedstawili wiele interesujących prezentacji odnoszących się do zagadnień z branży TSL. Do udziału w warsztatach zaproszeni zostali również laureaci zeszłorocznej edycji konkursu dla studentów logistyki ALL Wincanton (Akademicka Liga Logistyków) z Akademii Morskiej w Gdyni.         
Patronat honorowy nad Warsztatami Forum Logistyki Wincanton objęła Brytyjsko-Polska Izba Handlowa (British Polish Chaber of Commerce), a patronatu medialnego udzieliło wiele mediów: dziennik Rzeczpospolita, czasopisma MBA MANAGER, Logistyka, Gazeta Transportowa, Magazynowanie i Dystrybucja, Top Logistyk z portalem logistyczny.com.
Szczegółowe informacje na temat tegorocznej edycji Forum Logistyki Wincanton dostępne są na stronie www.warsztatyflw.pl
Więcej informacji o firmie Wincanton znajdują się na stronie: www.wincanton.pl

(źr. Wincanton)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.