Dodaj ogłoszenie o pracy


OT Port Gdynia uruchomił nowy magazyn agro

OT Port Gdynia, należący do Grupy Kapitałowej OT Logistics, uruchomił w gdyńskim porcie magazyn dla ładunków agro, który zwiększa potencjał przeładunkowy produktów rolnych w porcie. Zrealizowana inwestycja ma wartość 5 mln zł.


Nowy magazyn, to obiekt o lekkiej konstrukcji, który przeznaczony jest do obsługi statków klasy „Panamax” przy Nabrzeżu Rumuńskim na terenie terminalu OT Port Gdynia. Pozwoli na składowanie do 18 tysięcy ton ładunku. Całkowita powierzchnia magazynu to 4,4 tys. mkw., a kubatura brutto to ponad 51 tysięcy metrów sześciennych.
- Inwestycja w nowy magazyn ma istotne znaczenie dla gdyńskiego portu i wpisuje się w realizację strategii rozwoju OT Logistics. Jako Grupa dążymy do dalszego zwiększenia naszego udziału w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich i do zdobycia pozycji lidera obsługi produktów rolnych na południowym Bałtyku – informuje Jerzy Majewski, prezes OT Port Gdynia. Inwestycja w magazyn pozwoli nam lepiej obsługiwać klientów i docelowo doprowadzi do zwiększenia raty przeładunkowej w zakresie towarów agro w OT Port Gdynia, który pierwotnie zajmował się obsługą ładunków drobnicowych. Kolejną inwestycją w porcie będzie włączenie do użytku kolejnego, czwartego już ciężkiego dźwigu do obsługi ładunków masowych, co nastąpi w maju.

OT Port Gdynia będzie wspierać obsługę ładunków agro w ramach Grupy Kapitałowej OT Logistics do czasu uruchomienia nowego terminalu agro w Gdańsku. Gdyński terminal przeładował w 2016 r. roku 1,4 mln ton ładunków agro notując w tej kategorii ładunków wzrost o 59,2 proc. Łączna wartość przeładunków w OT Port Gdynia w ubiegłym roku wyniosła 3,3 mln ton, przy wzroście 32,8 proc. r/r. W gdańskim porcie OT Logistics planuje stworzenie największego terminalu na Bałtyku, dedykowanego ładunkom agro, nie licząc portów rosyjskich. W przyszłości chcielibyśmy, by Gdynia stanowiła wsparcie dla hubu przeładunków rolnych, który OT Logistics planuje stworzyć w Gdańsku. Obecnie gdańska inwestycja jest na etapie pozwoleń środowiskowych. Wierzymy, że niebawem będziemy mogli przejść do etapu przygotowania do budowy – powiedział Zbigniew Nowik, prezes Grupy Kapitałowej OT Logistics.

(źr. OT Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.