Dodaj ogłoszenie o pracy


Poczta Polska przegrała w sprawie unieważnienia znaku Paczkomat®

Urząd Patentowy odrzucił wniosek Poczty Polskiej o unieważnienie znaku słowno towarowego Paczkomat®. A jedynym uprawnionym do korzystania z tego znaku jest firma InPost.

Poczta Polska żądała unieważnienia znaku Paczkomat® gdyż twierdziła, że ten znak nie nadaje się na rejestrację w Urzędzie Patentowym, bo słowo to nie miało zdolności odróżniających się - nie jest oryginalne - co jest wymagane przy rejestracji nowego znaku towarowego. Ponadto Poczta Polska podnosiła jako argument, że samo słowo Paczkomat® określa wyłącznie cechy tego urządzenia i jako takie nie nadaje się do rejestracji. Urząd odrzucił taką argumentację i uznał, że słowo Paczkomat® jest zarówno orginalne jak i unikalne, tym samym podtrzymał rejestrację tego znaku na rzecz jego dotychczasowych właścicieli.

Pierwszy Paczkomat® został uruchomiony w Polsce w 2009 r. Kiedy Rafal Brzoska, twórca i założyciel InPostu, uruchamiał pierwsze urządzenie nie każdy wierzył, że odbiór paczek w czynnych przez całą dobę urządzeniach przyjmie się na rynku. Czas jednak bardzo szybko rozwiał wszelkie wątpliwości. Trend rozwojowy na światowym rynku e-commerce wykazał, że to właśnie Paczkomaty® są przyszłością i realną alternatywą dla każdego konsumenta, który nie chce czekać na kuriera albo stać w kilkunastominutowych kolejkach w tradycyjnych punktach odbioru. Dzisiaj w każdym miesiącu przez sieć Paczkomatów® InPost przechodzą miliony przesyłek, a usługa ta na rynku polskich rośnie o ponad 70 proc. r/r, a polska sieć Paczkomatów® obejmuje już 1,8 tys. maszyn (do końca roku wzrośnie do 2,6 tys. urządzeń) w 260 miastach i stanowi największą tego typu strukturę biznesową na świecie.

Obecnie Paczkomaty® InPost funkcjonują na 21 międzynarodowych rynkach na czterech kontynentach. Doskonale wpisały się w preferencje klientów, niezależnie od szerokości geograficznej. Od Australii, przez Rosję, Malezję, Francję, Włochy, Hiszpanię, Wielką Brytanię i Islandię, po Kolumbię, Chile, Kostarykę, Salwador - produkt “Made in Poland” doskonale przyjmuje się w kolejnych krajach.

(źr. InPost)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.