Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy terminal PCC Intermodal w Gliwicach działa już na pełnych obrotach!

23 czerwca 2016 r. zarząd PCC Intermodal S.A i Śląskiego Centrum Logistyki w Gliwicach dokonali uroczystego otwarcia bimodalnego magazynu Śląskiego Centrum Logistyki oraz terminalu kontenerowego PCC Intermodal. Obiekt robi niesamowite wrażenie, a jego ogromne możliwości można było podziwiać podczas czwartkowej uroczystości. Uruchomienie tego obiektu, po kilku latach modernizacji, z pewnością stanowi ogromny krok w rozwoju intermodalu w Polsce i nie jest to ostatnie słowo PCC w tym temacie. Firma zapowiada powrót do budowy hub’u przeładunkowego w Zajączkowie k/ Tczewa, który gromadziłby większość kontenerów z portów morskich, jako punkt ich dekonsolidacji i dalszej dystrybucji w głąb kraju.


W uroczystości otwarcia Gliwickiego terminala, uczestniczyło ponad 600 gości. Organizatorzy przemienili kolejową rampę rozładunkową, przy nowym magazynie bimodalnym, w piękną restaurację nad wodą. Na znak właściciela grupy PCC, na terenie terminalu operator suwnicy wystrzelił konfetti. Wcześniej goście przeprawiali się przez pomost łączący obie inwestycje.

Uczestnicy mieli okazję obejrzeć na żywo pracę terminalu podczas rejsów motorówkami i tramwajem wodnym. Wieczór uświetniły pokazy laserowe oraz kaskaderki wodnej, a zakończył się występem zespołu szantowego. Śpiewom i gorącym dyskusjom nie było końca. W tą najkrótszą noc w roku, w pięknym otoczeniu kanału gliwickiego, goście bawili się do wczesnych godzin rannych.

Nowy terminal intermodalny – wyjątkowy, bo z połączeniami żeglugi śródlądowej!
Modernizacja infrastruktury przeładunkowej w porcie w Gliwicach zmieniła krajobraz Śląskiego Centrum Logistyki. Zainwestowane środki pozwoliły stworzyć nowoczesne centrum przeładunkowe, które umożliwia rozwój przewozów intermodalnych w korytarzu Bałtyk-Adriatyk, z wykorzystanie trzech gałęzi transportowych: kolejowej, samochodowej i żeglugi śródlądowej. - Spotykamy się w Gliwicach, tuż przed rozpoczęciem wakacji, by świętować uruchomienie zmodernizowanej infrastruktury, by powiedzieć wspólnie: INTERMODAL – A BETTER WAY! Dziś Gliwice dołączają do regionów, o których można powiedzieć z pewnością, że to nowoczesne centra dystrybucji i magazynowania ładunków skonteneryzowanych w naszej części Europy, stają się ważnym punktem konsolidacji ładunków podróżujących intermodalnie w korytarzu Bałtyk-Adriatyk – mówił Dariusz Stefański, prezes zarządu PCC Intermodal S.A. (na zdj. po lewej)
- O takiej infrastrukturze marzyliśmy rozpoczynając działalność intermodalną ponad 10 lat temu. Dziś patrzymy w przyszłość z optymizmem, widzimy efekty naszej wspólnej pracy - powiedział Adam Adamek, wiceprezes zarządu PCC Intermodal S.A.
Zarząd PCC zapowiedział też uruchomienia nowego połączenia intermodalnego do Sopronu (rejon Wiednia/Bratysławy).

Terminal w Gliwicach to kolejna inwestycja PCC uruchomiona  na przełomie ostatnich 5 lat. Przypomnijmy w 2011 roku spółka PCC Intermodal ogłosiła uruchomienie nowoczesnego terminalu w Kutnie (Centralna Polska). W 2014 roku firma zmodernizowała i uzbroiła w nowoczesną suwnicę kolejową terminal we Frankfurcie nad Odrą. W 2015 roku zakończyła proces inwestycyjny na terenie terminalu w Brzegu Dolnym (Dolny Śląsk) i ogłosiła ukończenie rozbudowy terminalu w Kutnie. A już w 2016 roku PCC Intermodal świętuje zakończenie modernizacji terminalu w Gliwicach (inwestycja została ukończona w Q42015 roku). I na tym nie koniec, bo w 2017 roku PCC Intermodal zapowiada uruchomienie inwestycji budowy hub’u przeładunkowego w Zajączkowie k/ Tczewa.
Wartość gliwickiej inwestycji – rozbudowy i modernizacji terminalu kontenerowego wraz z obiektami towarzyszącymi w mieście Gliwice wynosi prawie 53,89 mln złotych, w tym kwota dofinansowania to 16, 8 mln zł. Terminal PCC w Gliwicach zlokalizowany jest na terenie Śląskiego Centrum Logistyki, ok. 35 km od Katowic, w pobliżu skrzyżowania dwóch transeuropejskich korytarzy transportowych: Berlin - Dresden – Wrocław -  Lwów -  Kijów oraz Gdańsk – Katowice – Żylina. Powierzchnia operacyjna terminala to 50 tys. m2, o zdolności składowej 2,9 tys. TUE. Roczne możliwości przeładunkowe terminalu to 150 tys. TUE. Terminal posiada 4 tory kolejowe o długości 600 m każdy, 2 suwnice bramowe, 3 reachstackery, 50 miejsc parkingowych dla ciężarówek i 60 przyłączy prądu. Obiekt skomunikowany jest z regularnymi połączeniami kolejowymi z portami w Gdańsku i w Gdyni, Centralną Polską – terminalem w Kutnie, Dolnym Śląskiem – z terminalem w Brzegu Dolnym, Frankfurtem nad Odrą, Hamburgiem, Rotterdamem, Antwerpią oraz Brześciem na granicy PL/BY. Codziennie terminal organizuje setki odwozów drogowych do: Katowic, Dąbrowy Górniczej, Opola, Kędzierzyna Koźle, Tych, Oświęcimia, Bielska Białej, Częstochowy, Karkowa i Kielc.
Obecnie na terminalu pracuje 43 pracowników, ale zespół będzie sukcesywnie zwiększany w związku z planami dalszego rozwoju.

PCC Intermodal S.A. to operator intermodalny, spółka notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Firma organizuje blisko 500 regularnych pociągów intermodalnych miesięcznie, zarówno w korytarzach krajowych, jak i międzynarodowych. Spółka działa na rynku intermodalnym od 2005 roku, obecnie zatrudnia ponad 250 osób. PCC Intermodal S.A. z siedzibą główną w Gdyni, zarządza 5 nowoczesnymi terminalami przeładunkowymi na ternie Polski i Niemiec, organizuje na bazie dziennej regularną sieć połączeń kolejowych skorelowanych z odwozami do drzwi klientów.


(opr. i zdjęcia Beata Trochymiak)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.