Dodaj ogłoszenie o pracy


FM Logistic ogłosił plany rozwoju i ekspansji geograficznej - zamierza być nr 1 na rynku!

Ekspansja w Niemczech, Indiach i na Bałkany oraz dalszy rozwój transportu w tym drobnicy międzynarodowej, to główne założenia nowej globalnej strategii Grupy FM – zapowiada Piotr Sukiennik, dyrektor zarządzający FM Logistic w Polsce. Firma będzie również kontynuować dalsze inwestycje w innowacyjne rozwiązania, optymalizujące łańcuchy dostaw. W Polsce priorytetem wciąż będzie rozwój usług drobnicowych i projektów e-commerce, a także dynamiczny wzrost usług transportowych. W tym roku FM przeniosło się do nowej siedziby głównej o powierzchni 4,5 tys. m2, która zlokalizowana jest w Mszczonowie koło Warszawy.



FM Logistic po 21 latach obecności na polskim rynku zajmuje obecnie trzecie miejsce w rankingach firm logistycznych pod względem wysokości obrotów oraz  na drugim w ocenie klientów. Jest także numerem 1 w logistyce kontraktowej. Jako jeden z największych pracodawców w branży TSL operator zatrudnia ponad 3 tysiące osób w Polsce. Średni staż pracowników wynosi 6,5 roku. Do dyspozycji klientów firma oddała 9 platform logistycznych i 17 hubów przeładunkowych. FM Logistic to partner na lata - blisko 45 proc. partnerów transportowych to firmy współpracujące z firmą od 4 - 6 lat. Od samego początku swojego istnienia operatorowi udało się osiągać średnio dwucyfrowy wzrost obrotów rocznie, co zamierza utrzymać przez najbliższe trzy lata. Do 2019 roku, dzięki rozwojowi usług transportowych, planowane jest wygenerowanie rocznie co najmniej 13-procentowego wzrostu sprzedaży. Docelowo, to usługi transportowe mają generować około 50 proc. obrotów w każdym z krajów Grupy. FM zamierza zwiększać flotę w naszym kraju o 20 proc. rok do roku, co oznacza regularny zakup 100 nowych naczep.

FM Logistic wciąż konsekwentnie buduje swoją przewagę rynkową na wysokiej specjalizacji oraz doskonałej jakości usług. Dlatego na najbliższe trzy lata firma za kluczowe dla Polski uznała usługi dla branży health, e-commerce i drobnicy krajowej, gdzie już dzisiaj obroty stanowią 45 proc. W obszarze e-commerce, firma także planuje dynamiczny rozwój, chociaż obecnie działalność ta stanowi w naszym kraju zaledwie kilka procent w całej działalności FM. Większość zleceń w chwili obecnej pochodzi od graczy wielokanałowych. FM Logistic w tym obszarze wspiera także własne know–how nabywane od 2009 roku na zachodnich rynkach oraz doświadczenie ekspertów z przejętego niedawno Spear Logistics, które obsługuje w Indiach ponad milion przesyłek miesięcznie. Usługi e-commerce w FM Logistic tworzone są w oparciu o kooperację z wiodącymi firmami kurierskimi w Polsce.
FM Logistic sukcesywnie rozwija też usługi dla firm farmaceutycznych. Trwa rozbudowa centrum dystrybucyjnego w Błoniu o kolejne 13 tys. metrów kwadratowych, dające lokalizacji w sumie 38 tysięcy m2 w pełni dedykowane temu sektorowi. Prace mają być zakończone do października 2017 r.
Wypełnienie magazynów skutkuje wzrostem zapotrzebowania na usługi transportowe i tu właśnie FM Logistic upatruje szansy na wzrosty. - Usługą, w którą warto inwestować jest GoDirect, czyli bezpośrednie dostawy do aptek i szpitali – mówi Piotr Sukiennik.

Ważnym obszarem w FM Logistic są inwestycje w innowacje. Główną motywacją do ich wdrożenia jest zmieniający się rynek oraz chęć optymalizacji łańcuchów dostaw. Jednym z projektów z tego obszaru, który niebawem zaistnieje w Polsce jest Citylogin. W pełni ekologiczne auta z napędem elektrycznym obsługujące już dostawy w wybranych miastach europejskich, takich jak Rzym, Madryt, Mediolan czy Praga. W przyszłym roku te nowoczesne samochody będą realizować dostawy dla klientów w Krakowie. Utrzymanie dotychczasowych kontraktów, zwiększenie powierzchni magazynowych i ich wypełnienia, inwestycje w infrastrukturę oraz zdobycie nowych kontraktów w obszarze transportu to główne filary strategii FM Logistic na najbliższe trzy lata. Firma liczy, że pozwoli jej to osiągnąć cel jakim jest obrót w wysokości 2 miliardów euro w skali grupy do 2022 roku.
- Zamierzamy być partnerem dla naszych klientów, pełniąc rolę doradcy i eksperta rekomendującego najlepsze rozwiązania. Mam wrażenie, że sprawdza się nasza koncepcja multiklienckich platform i kompleksowość naszej oferty z utrzymywaniem stałej najwyższej jakości - mówi Piotr Sukiennik, dyrektor zarządzający FM Logistic w Polsce. - Jak pokazuje ponad dwudziestoletnie doświadczenie, odpowiednio rozbudowana infrastruktura i know-how to ogromne atuty dla naszych partnerów biznesowych. Wiadomo, że dobra logistyka, zwłaszcza dzisiaj, pozwala na wyprzedzanie konkurencji i skuteczniejsze docieranie do klientów – podsumowuje.

W skali globalnej FM Logistic zamierza rozpocząć konkurowanie o rynek niemiecki, bałkański i indyjski. Pierwszym krokiem na nowej drodze ekspansji było przejęcie w 2016 roku przez FM Logistic w Indiach firmy Spear Logistics. Kolejnym będzie otwarcie w roku 2017 nowych platform w okolicach Katowic, Łodzi i Poznania. Powierzchnia lokalizacji w Psarach k. Katowic wyniesie 30 tys. metrów kwadratowych (z możliwością rozbudowy do 100 tys. M2).

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.