UPS zamierza nadal inwestować w rozwój sieci lądowej w Europie, aby jeszcze bardziej usprawnić dostawy ze sklepów e-commerce. Dzięki temu europejskie przedsiębiorstwa i sklepy internetowe skorzystają z szybszych lądowych połączeń przy dostawach i eksporcie w granicach kontynentu.
Ecommerce Europe szacuje, że do roku 2020 obroty internetowe w Europie wzrosną do 6,6 proc. europejskiego PKB, w porównaniu z 2,2 proc. w roku 2014. Ten wzrost obrotów w handlu elektronicznym oznacza, że klienci mają większe niż kiedykolwiek wcześniej możliwości dokonywania zakupów dóbr osobistych, a także nabywania towarów i usług w sektorach tradycyjnych, takich jak produkcja przemysłowa czy branża samochodowa. Jak wynika z przeprowadzonego przez UPS badania pt. Pulse of the Online Shopper™, 58 proc. kupujących online rezygnuje z zakupu, jeśli ich zdaniem czas dostawy jest zbyt długi. Co więcej, 43 proc. respondentów twierdzi, że opóźnienie dostawy zmniejsza ich skłonność do dokonywania kolejnych zakupów u tego samego dostawcy.
Krótsze czasy dostawy oznaczają także większe możliwości korzystania z eksportu przez wszystkie przedsiębiorstwa w Europie. Przeprowadzone przez UPS w 2015 r. badanie pt. European SME Exporting Insights - które objęło ponad 10 tys. właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, w tym 1040 z Polski - wskazuje że polskie przedsiębiorstwa eksportujące mają znaczną przewagę nad przedsiębiorstwami, które działają wyłącznie na rynku krajowym.
(źr. UPS)