Dodaj ogłoszenie o pracy


Poczta Polska na rynku usług paczkowych - wyzwania i trendy

Wartość rynku KEP (kuriersko ekspresowo paczkowego) w Polsce w 2018 r. może osiągnąć ponad 6,4 mld zł, co oznacza że rocznie Polacy wyślą prawie 440 mln paczek – wynika z analizy PwC. Jaki udział będzie miała w tym Poczta Polska?

W latach 2015 - 2018 rynek paczkowo-kurierski będzie rozwijał się w tempie ponad 10 proc. pod względem wzrostu wolumenu i przychodów. Znaczny wpływ na rozwój branży logistycznej będzie miała dalsza ekspansja sektora e-commerce. W zeszłym roku dostawy zakupów z internetu generowały 29 proc. ruchu paczek, za trzy lata będzie to już 39 proc., w tym 3,2 proc. w ramach obsługi zwrotów. Poczta Polska w coraz większym stopniu obsługuje rynek paczek kurierskich w Polsce. Operator dostarczył w I kwartale 2016 roku blisko 12 mln paczek kurierskich Pocztex. To ponad 20 proc. więcej przesyłek w porównaniu z takim samym okresem rok wcześniej.  Wyniki kurierskie Poczty Polskiej są obecnie wyższe od średnich wzrostów dla całego rynku. Wynosi on ponad  10 proc.  – Szacujemy dalszy wzrost naszych usług kurierskich pomimo bardzo silnej konkurencji. Naszym zdaniem wzrost rynku kuriersko-paczkowego w Polsce do 2018 r. może przekroczyć 12 proc. rocznie – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej. Wzrost liczby paczek o  ponad 20 proc w I kwartale br. w porównaniu z I kwartałem 2015 r. to wynik m.in. nowym umów z dużymi nadawcami. Są wśród nich sieci handlowe, które rozwijają handel on-line i wybierają Pocztę Polską do obsługi zamówień lub do zasilania na bieżąco magazynów firmowych.

Trendy w dostawach KEP
Oprócz szybkości dostawy, klientom najbardziej zależy na cenie i pewności dostawy. To oznacza, że udział przesyłek o najkrótszym czasie doręczenia w ogólnej liczbie paczek zmniejsza się na rzecz paczek ekonomicznych, czyli tańszych, ale mających dłuższy czas dostawy. 60 proc. ruchu na polskim rynku paczek jest generowane przez pięć głównych branż:  e-commerce, handel detaliczny, sprzedaż bezpośrednią, finanse, wydawnictwa. Wśród innych istotnych warunków dostawy wymieniane są późne godziny odbioru oraz możliwość smsowego i mailowego kontaktu odbiorcy z kurierem. Dla sprzedawców liczy się nie tylko to, aby towar dotarł w nienaruszonym stanie, ale żeby samo opakowanie wyglądało estetycznie i było elementem budującym pozytywne doświadczenie zakupowe. W kolejnych latach będzie wzrastał popyt na usługi dostawy paczek ponadgabarytowych, w związku z rozwojem sprzedaży internetowej urządzeń RTV/AGD i mebli.

(źr. Poczta Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.