OT Port Świnoujście, należący do Grupy Kapitałowej OT Logistics, przebuduje obecny magazyn surowców chemicznych na Nabrzeżu Chemików na elewator zbożowy. Obiekt zostanie oddany do użytku we wrześniu 2017 r. Docelowy potencjał składowy elewatora wyniesie 82,5 tys. ton zboża i innych produktów agro. Wartość inwestycji zamknie się kwotą ok. 40 mln zł.
Jak informuje Zarząd OT Port Świnoujście Sp. z o. o. - inwestycja w nowy elewator ma duże znaczenie dla portu w Świnoujściu i wpisuje się w realizację ogłoszonej w kwietniu nowej strategii rozwoju OT Logistics. Grupa dąży do dalszego zwiększenia udziału w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich, w związku z czym tego typu inwestycje są naturalnym elementem rozwoju działalności operacyjnej portów. Firma chce również stać się liderem obsługi produktów rolnych w basenie Morza Bałtyckiego. Rata przeładunkowa OT Portu Świnoujście w zakresie towarów agro wynosi obecnie 15 tys. ton na dobę. Szacujemy, że dzięki tej inwestycji przeładunki produktów rolnych w naszym porcie wzrosną o 1 mln ton rocznie.
Przebudowa magazynu surowców chemicznych na elewator zbożowy jest realizowana w ramach pierwszego etapu budowy terminalu Agro w Świnoujściu. Obiekt usytuowany na dzierżawionym przez OT Port Świnoujście Nabrzeżu Chemików będzie miał 50 m szerokości i 254 m długości. Elewator będzie dysponował powierzchnią składową wynoszącą łącznie 82,5 tys. ton zboża. W obiekcie zostaną zastosowane zaawansowane technologie umożliwiające załadunek i wyładunek zboża z samochodów i wagonów kolejowych. Wydajność rozładunku z samochodów i zasypu zboża ma wynieść co najmniej 500 ton/h. Z kolei wydajność zasypu elewatora z wagonów kolejowych jest szacowana na minimum 500 ton/h. Docelowa wydajność rozładunku z elewatora będzie wynosić 2000 ton/h. Wykonawcą inwestycji w drodze przetargu została firma FHU MULTI PROJEKT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K. Zakończenie przebudowy elewatora jest planowane na wrzesień 2017 r.
Nabrzeże Chemików o długości 282,50 m obsługuje statki o maksymalnym zanurzeniu 13,20 m. Obecnie jest ono wykorzystywane do przeładunku rudy żelaza oraz kruszyw budowlanych.
(źr. OT Logistics)