Dodaj ogłoszenie o pracy


OT Logistics przejmuje Sealand Logistics

C.Hartwig Gdynia S.A., spółka zależna OT Logistics, zawarła warunkową umowę nabycia Sealand Logistics, jednego ze spedytorów kontenerowych w Polsce. Łączna wartość transakcji wyniesie co najmniej 51 mln zł.

Zgodnie z zawartą umową, zapłata za nabycie 100 proc. udziałów w spółce Sealand Logistics nastąpi w trzech transzach i będzie finansowana ze środków własnych C.Hartwig Gdynia. Pierwsza część (30 mln zł) płatna będzie po spełnieniu się warunków zawieszających, zapłata drugiej części rozłożona jest na raty (po 7 mln zł), płatne w latach 2017-2019. Z kolei wypłata części trzeciej ma charakter warunkowy i uzależniona jest przede wszystkim od realizacji długofalowych celów finansowych Sealand.
- Przejęcie spółki Sealand Logistics doskonale wpisuje się w realizację ogłoszonej niedawno nowej strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics. Chcemy bowiem zwiększyć udział w rynku spedycyjnym, w tym w zakresie spedycji kontenerowej, gdzie możliwe jest osiąganie wyższych marży. Dzięki współpracy w Grupie możemy wykorzystać potencjał obecnych i nowych klientów, a także szerokie doświadczenie, po to, by zwiększyć skalę działalności C.Hartwig Gdynia i umocnić pozycję Grupy Kapitałowej OT Logistics - podsumowuje Ryszard Warzocha, Prezes Zarządu C.Hartwig Gdynia i Wiceprezes Zarządu OT Logistics S.A.

Sealand Logistics jest wiodącą firmą w zakresie spedycji kontenerowej w Polsce. Spółka oferuje również usługi spedycji lotniczej, kolejowej i drogowej. Działa na wszystkich kierunkach geograficznych, współpracuje z wiodącymi światowymi armatorami i zawiera kontrakty na fracht morski do i z Dalekiego i Bliskiego Wschodu, Afryki, Ameryki Północnej i Południowej, Australii oraz całej Europy. Spółka Sealand Logistics wypracowała w 2015 r. 82,9 mln zł przychodów, podczas gdy wynik EBITDA wyniósł 6,4 mln zł, a zysk netto 5,1 mln zł.
Umowa zakupu Sealand Logistics ma charakter warunkowy. Transakcja zostanie zrealizowana po uzyskaniu Zgody Prezesa UOKiK na połączenie, przeprowadzeniu pozytywnego due diligence Sealand Logistics, a także po wyrażeniu zgody przez Radę Nadzorczą OT Logistics na udzielenie przez tę spółkę gwarancji korporacyjnej zapłaty części drugiej i trzeciej ceny zakupu udziałów Sealand Logistics.

(źr. OT Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.