Dodaj ogłoszenie o pracy


Już nie DB Schenker Rail Polska, a DB Cargo Polska

DB Schenker Rail Polska S.A., zmienił nazwę na DB Cargo Polska S.A. Zmianie uległ również logotyp spółki, którym od tego momentu jest dobrze rozpoznawalny czerwony znak DB.



Zmiana nazwy oraz marki podyktowana jest  przekształceniami strukturalnymi i nowym nazewnictwem jakie zostało wprowadzone na poziomie grupy Deutsche Bahn. W minionym roku działalność kolejowa, pasażerska i towarowa, połączona została w jeden organizacyjny obszar, w którym przewozy towarowe realizowane są pod nazwą DB Cargo przy wykorzystaniu znaku firmowego DB. - 1 marca br. roku nasza spółka matka w Niemczech zmieniła nazwę z DB Schenker Rail AG na DB Cargo AG. Naturalną konsekwencją było ujednolicenie nazewnictwa przez spółki zależne, w tym DB Schenker Rail Polska. U podłoża tych zmian leży dalsza rozbudowa portfela produktów i usług oraz wzmocnienie jakości. To można osiągnąć tylko wtedy, gdy wszystkie jednostki biznesowe uczestniczące w operacjach kolejowych w grupie ściśle ze sobą współpracują. Nasi lokalni partnerzy biznesowi nie muszą podejmować żadnych działań w związku ze zmianą nazwy firmy oraz loga – mówi Marek Staszek, prezes Zarządu DB Cargo Polska.
Pod marką DB Schenker działać będzie nadal jednostka biznesowa DB Schenker Logistics odpowiedzialna za dostarczanie zintegrowanych rozwiązań logistycznych na globalną skalę. - Uproszczona i spójna architektura marki, w której wszystkie operacje kolejowe występują pod wspólnym znakiem DB, wzmocni DB Cargo Polska jako zintegrowanego dostawcę towarowych przewozów kolejowych w ramach europejskiej sieci. Mimo, iż strukturalnie jesteśmy oddzieleni to nadal wspólnie z DB Schenker Logistics oferować będziemy naszym klientom zintegrowane usługi logistyczne – mówi Katarzyna Marciniak, dyrektor Biura Komunikacji i Rozwoju DB Cargo Polska.

(red/ źr. DB Cargo Polska)


czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.