Dodaj ogłoszenie o pracy


UPS odnotował rekordowy zysk po I kwartale

UPS opublikował dane finansowe za I kwartał 2016 r. Zysk z działalności operacyjnej w segmencie przesyłek międzynarodowych wzrósł o 15 proc., do poziomu 574 mln USD. Marża operacyjna w segmencie przesyłek krajowych uległa poprawie za sprawą silnego wzrostu przychodów i obniżenia kosztów jednostkowych dzięki poprawie efektywności.

Przychody ze sprzedaży ogółem wyniosły 14,4 mld USD, o 3,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 r. Dynamikę wzrostu przychodów osłabił wpływ niższych opłat paliwowych oraz zmian kursów walutowych. Po wyeliminowaniu wpływu różnic kursowych, wzrost przychodów ze sprzedaży ukształtował się na poziomie 3,7 proc. Niższe stawki opłat paliwowych obniżyły dynamikę przychodów o około 150 punktów bazowych.
Dzienna liczba przesyłek eksportowych nieznacznie wzrosła: wzrost liczby przesyłek z Azji i Europy przewyższył spadek w zakresie przesyłek wychodzących z USA. W omawianym kwartale wzrost wolumenu przesyłek w średnim segmencie rynku przewyższył analogiczną wartość odnotowaną w segmencie obsługi klientów korporacyjnych.
Po wyeliminowaniu wpływu różnic kursowych, łączne przychody w przeliczeniu na przesyłkę wzrosły o 1,6 proc. Efekt znaczącej poprawy stawek bazowych we wszystkich regionach został częściowo zniwelowany przez zmiany w zakresie stawek opłat paliwowych. W omawianym kwartale w segmencie przesyłek premium odnotowano wyższą dynamikę wzrostu niż w segmencie przesyłek standardowych.

Łańcuch dostaw i fracht         
W analizowanym okresie odnotowano ponad 10 proc. wzrost przychodów w segmencie łańcucha dostaw i frachtu, do poziomu 2,4 mld USD. Na wynik wpłynęło głównie nabycie Coyote Logistics, mające miejsce w trzecim kwartale ubiegłego roku. Zysk operacyjny ukształtował się na poziomie wyższym niż przewidywano, lecz nieco niższym niż w poprzednim roku. Czynnikiem wpływającym negatywnie na dynamikę wzrostu przychodów była niekorzystna koniunktura na rynkach frachtu lotniczego i transportu frachtowego LTL.
W obszarze działalności spedycyjnej odnotowano poprawę marż operacyjnych dzięki koncentracji na jakości przychodów i obniżeniu kosztów operacyjnych. W obszarze pośrednictwa w transporcie ciężarowym, prowadzącym działalność w modelu „asset light”, spółka notuje dobre wyniki, pomimo panującego na tym rynku słabego popytu.
W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, przychody UPS z transportu frachtowego LTL wzrosły o 2,1 proc./cwt. Panujące na rynku warunki nie sprzyjają wzrostowi łącznego wolumenu realizowanych przewozów. W tym obszarze działalności spółka nadal koncentruje się na zdyscyplinowanym zarządzaniu przychodami.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.