Dodaj ogłoszenie o pracy


Odnowione Renault Trucks T zużywa mniej paliwa i ma większą ładowność

W niecałe trzy lata po swojej rynkowej premierze i wyjątkowo pozytywnym przyjęciu przez klientów, Renault Trucks T przechodzi poważne zmiany, mające zapewnienie użytkownikom jeszcze większej zyskowności eksploatacji. W wersji 2016 modelu T wprowadzono udoskonalenia w podwoziu i układzie napędowym, pozwalające zredukować zużycie paliwa o kolejne 2 proc., przy jednoczesnym zwiększeniu ładowności nawet o 114 kg. Wprowadzono również układ Optivision: „przewidujący” tempomat wykorzystujący dane GPS.


W 2013 r. Renault Trucks T zapoczątkowało nowy rozdział historii Renault Trucks. Uhonorowane tytułem Samochodu Ciężarowego Roku 2015, szybko zdobyło zaufanie klientów, dzięki swojej wysokiej jakości i efektywności. Jednak Renault Trucks nie spoczywa na laurach i wciąż rozwija swój model. – Reakcje klientów potwierdzają, że model T oferuje wyjątkowe osiągi pod względem zużycia paliwa i jakości jazdy – wyjaśnia Sophie Rivière, menedżer ds. gamy pojazdów długodystansowych w Renault Trucks. – W celu zapewnienia klientom jeszcze większej opłacalności prowadzimy dalsze prace, skupiające się na trzech obszarach: poprawie własności aerodynamicznych w celu zmniejszenia zużycia paliwa, zredukowaniu masy własnej w celu zwiększenia ładowności oraz ułatwieniu ekonomicznej jazdy za pomocą „przewidującego” tempomatu GPS.
Pracując nad poprawą własności aerodynamicznych, Renault Trucks wykorzystało rezultaty swoich najnowszych badań, przeprowadzonych z wykorzystaniem pojazdu doświadczalnego Optifuel Lab 2. Efektem jest wprowadzenie spoilera pod zderzakiem jako wyposażenia dodatkowego modelu T 2016: – Spoiler ten optymalizuje przepływ powietrza pod pojazdem i znacznie ogranicza zawirowania, uznawane za jedno ze źródeł zwiększonego zużycia paliwa – wyjaśnia Sophie Rivière. – Co więcej, zmodernizowany model T otrzymał również lżejszy spoiler dachowy, pozbawiony metalowej ramy, który skuteczniej niż dotychczas redukuje opór powietrza. Zależnie od konfiguracji pojazdu, nabywcy nowej wersji modelu T mogą zaoszczędzić do 2 proc. paliwa, w porównaniu z wersją dotychczasową.
W obszarze podwozia, głównym priorytetem było zmniejszenie masy własnej w celu zwiększenia ładowności pojazdu. Osiągnięto to poprzez przeprojektowanie bądź „odchudzenie” szeregu podzespołów. Przykładem może być m.in. opracowanie nowej osi napędowej, a także udoskonalenie zawieszenia pneumatycznego. Do oferty wprowadzono również aluminiowe siodło. – Nasze podejście do masy własnej jest podobne do tego, jakie przyjęliśmy w kwestii aerodynamiki – kontynuuje Sophie Rivière. – Innymi słowy, chodzi o drobne, punktowe dokonania, które sumują się w znaczący wyniki końcowy. W rezultacie, nasi klienci mogą liczyć na wzrost ładowności nawet o 114 kg!
Zmianom poddano także jednostki napędowe DTI 11 i DTI 13, koncentrując się na usprawnieniu procesu spalania pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6c, która wejdzie w życie 31 grudnia 2016 r.   
Najważniejszym aspektem modernizacji tych silników jest wprowadzenie układu wtryskowego Common Rail w jednostce DTI 13. – Niezawodność i sprawność jednostki  11-litrowej przekonała nas do zastosowania podobnych rozwiązań także w silniku  13-litrowym– dodaje Sophie Revere. – Oferując wysokie osiągi, jednostka DTI 13 stanowi jednocześnie wysoce ekonomiczne rozwiązanie dla przewoźników użytkujących swoje pojazdy m.in. w terenie górzystym lub transportujących ciężkie ładunki. Zmodernizowane silniki współpracują ze zautomatyzowaną mechaniczną skrzynią biegów Optidriver nowej generacji.
Poza udoskonaleniami w pojeździe, Renault Trucks wprowadza również gamę nowych usług, opracowanych z myślą o oszczędzaniu paliwa. Jedną z nich jest Optivision – współpracujący z systemem GPS „przewidujący” tempomat, który dostosowuje zmiany biegów, przyspieszenie i prędkość jazdy do profilu drogi przed pojazdem. – Na przykład, gdy pojazd zbliża się do opadającego odcinka, Optivision pozwala do maksimum wykorzystać bezwładność pojazdu – wyjaśnia Sophie Riviére. – Ponieważ tempomat „wie” o zbliżającym się spadku terenu, przeciwdziała redukcji biegu tuż przed szczytem wzniesienia, utrzymując tym samym najwyższy, a więc najbardziej ekonomiczny bieg. Podczas jazdy system rejestruje profil pokonywanej drogi, a następnie dane te są współdzielone. Dzieje się tak w przypadku wszystkich pojazdów wyposażonych w Optivision. Oznacza to, że oszczędności paliwa są dostępne już podczas pierwszego przejazdu daną trasą, o ile wcześniej pokonał ją jakikolwiek inny pojazd posiadający ten system. Z pomocą pakietu Fuel Eco+, stanowiącego połączenie pakietu Fuel Eco (ogranicznik przyspieszenia, tempomat eco-cruise z funkcją wolnego koła Optiroll, sprężarka ze sprzęgłem, pompa wspomagania o zmiennym wydatku oraz funkcja automatycznego wyłączania silnika) i Optivision, użytkownik pojazdu zyskuje możliwość zaoszczędzenia do 5 proc. paliwa.
Model T 2016 poszerza gamę rozwiązań transportowych Renault Trucks. Oferując większą ładowność, bardziej ekonomiczne silniki oraz bazujące na najnowszych technologiach usługi sprzyjające oszczędzaniu paliwa, Renault Trucks wykonuje kolejny krok w ramach swojej strategii dostarczania pojazdów ciężarowych przynoszących zysk swoim użytkownikom.

(źr. Renault Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.