Dodaj ogłoszenie o pracy


ROHLIG SUUS teraz obecny także w Iranie

Po blisko 20 latach izolacji, 16 stycznia br. Stany Zjednoczone i Unia Europejska zniosły finansowe i gospodarcze sankcje nałożone na Iran. Decyzja otwiera ogromy rynek dla inwestorów. Zniesienie sankcji gospodarczych otwiera Iran na Europę i daje szansę na uruchomienie nowych korytarzy transportowych. Pierwszym krajem, który zdecydował się na obsługę spedycyjną rynku irańskiego jest Rohlig Suus.
Iran jest krajem strategicznym dla całego regionu, z którego można prowadzić dystrybucję do krajów ościennych, a po zniesieniu sankcji jego pozycja jeszcze wzrośnie. Już we wrześniu 2015 polskie firmy przebywały z misją gospodarczą, zorganizowaną pod patronatem Ministerstwa Gospodarki. Uczestniczyło w niej ponad 100-u przedsiębiorców, wśród których znalazł się również ROHLIG SUUS Logistics – jedyna firma reprezentująca polską branżę TSL. ROHLIG SUUS Logistics jako polska firma logistyczna o globalnych możliwościach, postanowił wykorzystać potencjał drzemiący w Iranie. – Obserwujemy spore zainteresowanie wśród naszych klientów, którzy szukają nowych rynków zbytu. Dzięki płaskiej strukturze zarządzania, szybko podejmujemy decyzje. Postanowiliśmy być pierwszą polską firmą logistyczną, która rozpocznie kompleksową obsługę spedycyjną irańskiego rynku. Zorganizowaliśmy nasz udział w misji gospodarczej, gdzie sfinalizowaliśmy pierwsze uzgodnienia zmierzające do naszej obecności w Iranie – mówi  Tadeusz Chmielewski, przewodniczący Rady Nadzorczej ROHLIG SUUS Logistics i dodaje: – Podczas misji poznaliśmy wielu polskich przedsiębiorców, planujących ekspansję zagraniczną na rynek irański i chcemy skutecznie wspierać ich debiut na tamtejszym rynku. Ponadto zmiana sytuacji politycznej oznacza nowe możliwości biznesowe, zarówno dla polskich jak i europejskich przedsiębiorców, w których chcemy aktywnie uczestniczyć.
Iran to kraj o ogromnym potencjale ekonomicznym, który zamieszkuje blisko 80 milionów ludzi. To największy rynek na Bliskim Wschodzie. Również jego gospodarka wyróżnia się na tle innych krajów w regionie. Zajmuje czwartą pozycję na świecie pod względem zasobów ropy naftowej oraz posiada największe złoża gazu ziemnego, którego rezerwy szacuje się na 33,6 bln m3.  Atutem Iranu jest stosunkowo stabilny system prawny oraz sytuacja wewnętrzna. Z powodu sankcji gospodarczych kraj przez wiele lat był odcięty od zachodniego rynku, a jego głównymi partnerami handlowymi były m.in. Chiny, Indie, Korea czy Turcja.
Nowe korytarze transportowe
Podczas misji ROHLIG SUUS Logistics podpisał porozumienie o współpracy z irańskim partnerem, działającym w obszarze transportu intermodalnego (transport morski, kolejowy i drogowy) na trasie Iran – Polska oraz frachtu morskiego na kierunku Daleki Wschód – Iran. Zdaniem przedstawiciela ROHLIG SUUS nowe szlaki transportowe, które powstaną za sprawą otwarcia irańskich granic pozwolą skrócić czas przewozu na niektórych kierunkach m.in. z Indii do Europy czy z Chin do krajów leżących w rejonie Kaukazu. Na uwagę zasługuje również fakt, że Iran posiada infrastrukturę kolejową, a większość dużych miast łączy sieć autostrad. Ponadto Iran to największy rynek w regionie, a z jego terytorium można prowadzić dystrybucję towarów do wybranych państw sąsiednich. Perspektyw na stworzenie potencjalnie nowych korytarzy transportowych jest zatem wiele. – Jesteśmy innowacyjną  firmą, stale szukamy nowych rozwiązań i możliwości, które skróciłyby czas transportu i zaoszczędziły pieniądze naszych klientów. To jest nadrzędny cel naszej obecności w Iranie. – wskazuje Tadeusz Chmielewski i dodaje: –Wierzymy, że nasze mocne zaangażowanie już na początku procesu odbudowy relacji handlowych między Polską a Iranem pozwoli w krótkim czasie zbudować efektywne łańcuchy dostaw, obejmujące kluczowe gospodarki świata. Globalna sieć ROHLIG zadeklarowała pełne wsparcie dla naszej inicjatywy.            

(źr. Rohlig Suus Logistics SA)   

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.