Dodaj ogłoszenie o pracy


Wzmocniona infrastruktura DB Port Szczecin zwiększa możliwości przeładunkowe

Spółka DB Port Szczecin podsumowała miniony rok pod względem inwestycji podnoszących poziom usług. Terminal kontenerowy na Nabrzeżu Fińskim zyskał nowe place składowe, aktualnie jego możliwości przeładunkowe wynoszą 120 tysięcy TEU rocznie. Dodatkowo spółka pozyskała w roku 2015 sześć ciągników siodłowych typu Kalmar, wóz kontenerowy typu Hyster, cztery rolltrailery i siedem wózków widłowych. Sprzęt wykorzystywany będzie przy przeładunkach drobnicowych, jak i kontenerowych.

Najważniejszym zakupem był nowy mobilny portowy żuraw nabrzeżowy typu Gottwald, model GHMK 4406, wyprodukowany przez firmę Terex w Niemczech. Żuraw o  maksymalnym udźwigu 100 ton, w tandemie z drugim takim samym dźwigiem, daje możliwość uniesienia 150 ton ładunku. Nowy dźwig zostanie przeznaczony do obsługi kontenerów i ciężkich ładunków: konstrukcji, wyrobów stalowych czy granitowych bloków. Żuraw przypłynął do portu 29 listopada 2015, gdzie w ciągu następnych trzech tygodni został zmontowany. Po szkoleniach dla załogi i odbiorze technicznym będzie gotowy do pracy z początkiem lutego 2016 r.
- Inwestycje są częścią długoterminowego planu rozwoju transportu. Dzięki rozbudowie portu oczekujemy wzmocnienia przewozów kolejowych w głąb kraju – mówi Marek Staszek prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.
Dodatkowo spółka w minionym roku zmodernizowała dwie suwnice kontenerowe STS. Modernizacja znacząco poprawiła parametry użytkowe sprzętu oraz zwiększyła jego sprawność.
DB Port Szczecin świadczy usługi przeładunku kontenerów i drobnicy zjednostkowanej. Posiada regularne liniowe połączenia z największymi portami europejskimi. Stale rozbudowywany terminal kontenerowy posiada możliwości przeładunkowe wynoszące do 120 tys. TEU rocznie. Jako jedyny w Polsce port posiada certyfikat NATO, co umożliwia przeładunki sprzętu wojskowego. Jest też jednym z pierwszych na świecie portów dowozowo-odwozowych, który spełnia standardy Container Security Initiative. Oznacza to, że kontenery eksportowe nie muszą przechodzić dalszej inspekcji w USA. Posiada również system Autostore, dzięki któremu średni czas urzędowej obsługi kontenera skrócono do nawet kilkanastu minut, a w najbardziej skomplikowanych przypadkach maksymalnie do 4 godzin.

(źr. DB Schenker Rail Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.