Dodaj ogłoszenie o pracy


Stena Line zapytała pasażerów o najciekawszą tradycję świąteczną i Polska okazała się …

Armator Stena Line zapytał swoich pasażerów o tradycje świąteczne. Stena Line obsługuje połączenia promowe pomiędzy dziesięcioma krajami Europy, a do ankiety zaproszono łącznie 4 520 podróżnych z ośmiu z tych krajów: z Danii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Norwegii, Niemiec, Szwecji oraz z Polski. Najciekawszym zwyczajem świątecznym według ankietowanych Europejczyków okazała się polska tradycja zostawienia jednego wolnego miejsca przy stole. Respondenci odpowiadali, że ze wszystkich europejskich tradycji właśnie tę polską chcieliby wprowadzić u siebie w domu. Z kolei zwyczaj, który Polacy przejęliby najchętniej, to według ankietowanych fińska tradycja kąpieli w saunie podczas Świąt.

Niemal każdy z ankietowanych Europejczyków jest ciekawy tradycji bożonarodzeniowych z innej kultury. Aż 76 proc. respondentów potwierdziło, że chętnie spędziłoby Święta Bożego Narodzenia za granicą. Co ciekawe w tej grupie było nieco więcej mężczyzn (77 proc.) niż kobiet (74 proc.). Dla ankietowanych klientów Stena Line, Święta Bożego Narodzenia to głównie (wg. 71 proc. respondentów) czas spędzany w gronie rodzinnym. Ponadto ponad 60 proc. ankietowanych odpowiada, że nie wyobraża sobie Świąt bez tradycyjnych potraw. Dopiero na trzecim miejscu znalazły się prezenty.  Ale nie ich otrzymywanie, a dawanie! Aż 35 proc. ankietowanych lubi wręczać upominki gwiazdkowe. Natomiast otrzymywanie prezentów nie jest tak istotne – tylko dla 5% pytanych to najważniejszy punkt Świąt.
- W badaniu potwierdziła się prawda, że Boże Narodzenie najlepiej spędza się z rodziną. Wielu naszych klientów właśnie wtedy wyrusza w podróż, korzystając z połączeń promowych. Dlatego staramy się dopasować rozkład rejsów do zwiększonej popularności wyjazdów. Nasi respondenci przyznali też, że przykładają dużą wagę do obdarowywania innych. Dlatego oferujemy im szeroki wybór prezentów gwiazdkowych w sklepach na pokładzie. – mówi Pedro Canchaya-Kralewski, Head of Travel Poland & Baltics w Stena Line.
Boże Narodzenie to ważne święta także dla Stena Line. Armator zmienił nazwę na „Santa Line”, a w logo zamiast flagi pojawiała się… mikołajowa czapeczka. W tym czasie Stena Line prowadzi też min. kampanię charytatywną na Facebooku.

(źr. Stena Line)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.