Polska Grupa Pocztowa (jeden z członków Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Niepublicznych Operatorów Pocztowych), przeprowadziła badania jakości doręczeń przesyłek pocztowych. Wyniki wskazują, że niemal 100 proc. przesyłek zleconych operatorowi do obsługi w ostatnim kwartale zostało doręczonych w terminie.
Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury wskaźniki terminowości doręczeń przesyłek w obrocie krajowym nie powinny być niższe jak na poziomie 85 proc. w terminie D+3 oraz 97 proc. w kategorii D+5. Wskaźniki dla PGP SA wynoszą analogicznie 87,6 proc. oraz 99,9 proc. Badanie zostało przeprowadzone na wybranej grupie 600 tysięcy przesyłek zwykłych rejestrowanych zleconych do obsługi PGP SA w okresie trzech miesięcy od lipca do września 2011 roku.
Badanie kontroli jakości Polskiej Grupy Pocztowej ma na celu weryfikację skuteczności i terminowości doręczeń przesyłek. Unikalne kody, które otrzymuje operator od nadawcy, są skanowane i rejestrowane w systemie elektronicznym. Pozwala to na monitorowanie drogi jaką pokonuje list od nadawcy do odbiorcy i wyeliminowanie ewentualnych nieprawidłowości w obrocie korespondencją. Polska Grupa Pocztowa to alternatywny operator pocztowy, który specjalizuje się w obsłudze klientów masowych. Współpracuje z największymi przedstawicielami branży telekomunikacyjnej, energetycznej, ubezpieczeniowej czy bankowo-finansowej. Oprócz tradycyjnych usług pocztowych, PGP SA zapewnia outsourcing dystrybucji e-faktur i odpowiada za komunikację z pozyskanymi klientami.
Polska Grupa Pocztowa jest jednym z Członków - Założycieli Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Niepublicznych Operatorów Pocztowych. Kluczowym motywem powołania organizacji zrzeszającej niezależnych operatorów pocztowych jest walka o zapewnienie prywatnym firmom uczciwych warunków do konkurowania na zmonopolizowanym jeszcze rynku.
(źr. PGP)