Dodaj ogłoszenie o pracy


Odbył się I ETAP OLIMPIADY LOGISTYCZNEJ

21 października odbył się I etap IV Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej, w którym wzięło udział ponad 6 tysięcy uczniów. Zawody odbyły w 186 szkołach ponadgimnazjalnych w całym kraju. Organizatorem przedsięwzięcia jest jak co roku Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu. Patronat Honorowy nad konkursem objęło m.in. Ministerstwo Infrastruktury.

 

I etap olimpiady rozpoczął się punktualnie o godzinie 9:00 we wszystkich 186 szkołach zgłoszonych do udziału w tegorocznych zmaganiach. Rotacja, wąskie gardło czy transport intermodalny. Między innymi z takimi zagadnieniami zmierzyli się uczestnicy I etapu IV Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej. Przez 60 minut rozwiązywali oni test jednokrotnego wyboru, składający się z 40 pytań.  Teraz ponad 6 tysięcy uczestników czeka na wyniki, które Wyższa Szkoła Logistyki ogłosi na stronie internetowej www.szkolysrednie.wsl.com.pl do końca października.

 

Olimpiada skierowana jest do uczniów szkół średnich i policealnych uczących się zawodów: technik spedytor i technik logistyk. Ma na celu nie tylko rozbudzić wśród młodych ludzi zainteresowanie tematyką logistyczną, ale także pomóc ocenić program nauczania w szkołach średnich i policealnych. Zakres tematyczny olimpiady obejmuje całość materiału jaki uczeń profilowanego liceum powinien przyswoić podczas kilku lat nauki. Przedsięwzięcie jest częścią programu „WSL dla szkół średnich”, w ramach którego poznańska uczelnia współpracuje z większością techników logistycznych i techników spedycyjnych w Polsce.

 

Olimpiada odbywa się w trzech etapach:
- 21 października 2011r. – I etap – test jednokrotnego wyboru, zawody rozgrywane w szkołach
- 9 grudnia 2011r. – II etap – test wielokrotnego wyboru, zawody organizowane w okręgach
- 16 marca 2011r. – III etap – FINAŁ – zadania problemowe, zawody organizowane w siedzibie organizatora – Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu

 

Na laureatów i finalistów olimpiady czekają nie tylko częściowe zwolnienia z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, ale także bezpłatne studia w WSL oraz wiele rzeczowych nagród.

Partnerami merytorycznymi olimpiady są: Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Polskie Towarzystwo Logistyczne. Patronat nad IV edycją przedsięwzięcia, której w tym roku temat przewodni to „Opakowania w systemach logistycznych” jest Polska Izba Opakowań.

Przedsięwzięcie sponsorują firmy: Agrobex, Volkswagen Poznań, DPD, Panopa, Dachser, Timocom (Sponsoring Złoty), Still, JAS FBG, Jeronimo Martins (Sponsoring Srebrny).

Patronat medialny objęły: „Głos Wielkopolski”, „TSL Biznes”, „Warehouse Monitor”, „Polska Gazeta Transportowa”, Czasopismo „Logistyka” „Top Logistyk”, „Logistyka a Jakość”, „Trasport i Spedycja”, „Nowoczesny Magazyn”, „Gazeta Szkolna”, Pracujwlogistyce.pl, Forumtransportu.pl, Etransport.pl, Uczelnie.net, Edukacja.net, Studenci.net, Spedycje.pl, dlaStudenta.pl, Studentnews.pl, DobraLogistyka.pl, Logistyka.net.pl oraz Radio Planeta.fm.

(żr. WSL)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.