Asseco Business Solutions wprowadziło do Platformy Connector nowe usługi. Rozwiązanie Connector Enterprise to uniwersalna platforma integracyjna umożliwiająca wymianę danych handlowych pomiędzy partnerami handlowymi, w szczególności pomiędzy producentem a współpracującymi z nim dystrybutorami. System wchodzi w skład rodziny rozwiązań mobilnych Asseco Business Solutions.
Asseco Business Solutions wprowadziło do Platformy Connector nowe usługi pozwalające na tworzenie efektywnej przewagi konkurencyjnej poprzez zacieśnienie relacji z dystrybutorami (VMI) oraz optymalizację strategii "route to market" (Kategoria). Usługa VMI (tzw. Vendor Managed Inventory) umożliwia wsparcie dystrybutora (przez producenta) w procesach zarządzania zapasami, tj. podejmowania decyzji o czasie i wielkości dostawy, utrzymania poziomu pełnej dostępności produktów czy optymalizacji zapasów magazynowych (rotacja towarów). Connector VMI składa się z dwóch kluczowych obszarów. Pierwszy to platforma zapewniająca elektroniczne raportowanie danych od dystrybutorów, w zakresie umożliwiającym prawidłowe funkcjonowanie usług VMI. Drugi obszar to wewnętrzna baza danych i aplikacja platformy wspierająca analizę danych historycznych i obsługę tworzenia oraz wysyłki zamówień zakupowych dystrybutorów.
Usługa Kategoria zapewnia dostęp do informacji o zagregowanej odsprzedaży dystrybutorów w ramach całych kategorii, czyli grup towarów podobnych obejmujących swym zakresem zarówno towary własne, jak i konkurencji. Dane dostępne w ramach Connector Kategoria zapewniają możliwość analiz udziału sprzedaży produktów własnych danego producenta w badanych kategoriach na poziomie punktów sprzedaży w celu określenia ich potencjału sprzedażowego.
- Platforma Wymiany Danych Connector to wyjątkowe rozwiązanie, które od kilku już lat z sukcesem funkcjonuje w branży FMCG oraz doskonale sprawdza się także na nowych rynkach, między innymi w branży farmaceutycznej. Dzięki niemu stworzyliśmy sieć powiązań pomiędzy producentami a kanałem dystrybucji. Umożliwiamy wymianę danych takich jak zamówienia, odsprzedaż, stany magazynowe. Dużą zaletą platformy jest także oferowanie w jej zakresie szeregu dodatkowych usług, mających na celu zapewnienie jakości analizowanych informacji: np. normalizacji, deduplikacji, geokodyfikacji, mapowania danych. Staramy się też stale dostosowywać rozwiązanie do potrzeb naszych klientów, poprzez m.in. pokrywanie jego zasięgiem coraz nowych obszarów biznesowych – mówi Łukasz Potrzyszcz Dyrektor Działu Wdrożeń Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions S.A.
Platforma Connector automatyzuje pracę oraz poprawia skuteczność i jakość współpracy w kanałach dystrybucji. Do jego najważniejszych zadań należy obsługa elektronicznej wysyłki dokumentów, np. zamówień do dystrybutorów wraz z potwierdzaniem statusów wysyłki, stopnia ich realizacji oraz raportowanie stanów magazynowych i odsprzedaży hurtowni do sklepów.
Connector może być dostosowany do raportowania odsprzedaży dystrybutorów do poziomu konkretnego punktu sprzedaży. O poziomie szczegółowości raportowanych danych decydują ustalenia biznesowe pomiędzy producentem a jego dystrybutorami. Zaletą rozwiązania jest także działanie w rozproszonym środowisku wielu różnych programów informatycznych.
Przez Platformę przechodzi średnio miesięcznie ponad 23 milionów komunikatów, wymienianych pomiędzy kilkudziesięcioma producentami a siecią prawie dwóch tysięcy oddziałów dystrybucyjnych.
(źr. Asseco Business Solution)