Dodaj ogłoszenie o pracy


Toyota MHE promuje bezpieczne i zdrowe miejsce pracy

Europejska Agencja Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (EU-OSHA) wyznaczyła firmę Toyota Material Handling Europe na partnera w ogólnoeuropejskiej kampanii promującej bezpieczeństwo w miejscu pracy. Toyota jako dostawca szerokiej gamy rozwiązań do transportu wewnętrznego, otrzymała miano oficjalnego partnera kampanii „Zdrowe miejsca pracy”.

Główna ideą programu EU-OSHA jest propagowanie świadomości bezpieczeństwa pracy, w tym  prac konserwacyjnych oraz bezpiecznych praktyk. Według badań tej organizacji w niektórych krajach europejskich niemal 20proc.wszystkich wypadków przy pracy wystąpiło podczas realizacji prac konserwacyjnych, a w niektórych sektorach liczba wypadków związanych z pracami konserwacyjnymi stanowi ponad połowę wszystkich wypadków. Toyota MHE popiera tę kampanię, gdyż bezpieczeństwo leży u podwalin kultury firmy, a także jest niezwykle ważną kwestią dla jej klientów.
Kampania bezpiecznej eksploatacji i bezpiecznego miejsca pracy EU-OSHA trwa w 27 państwach członkowskich, a także w krajach poza Unią Europejską. EU-OSHA zamierza obniżyć o 25proc. liczbę wypadków przy pracy w okresie między 2007 a 2012 r. Toyota Material Handling Europe jest jednym z 30 oficjalnych europejskich partnerów kampanii w latach 2010-2011 r. - jedynym z branży rozwiązań do transportu wewnętrznego. Firma będzie promować bezpieczne praktyki konserwacyjne wśród własnych pracowników w oparciu o istniejące programy w zakresie bezpieczeństwa. Ponadto, Toyota nawiąże współpracę z partnerami handlowymi oraz innymi podmiotami zainteresowanymi promowaniem bezpiecznych praktyk konserwacyjnych.
- Nasza firma zatrudnia wewnętrznie ok. 2000 pracowników w fabrykach w Szwecji, Francji i we Włoszech. Muszą oni pracować na dobrze utrzymanych maszynach, co umożliwia wytwarzanie produktów wysokiej jakości. W całej Europie pracuje również ok. 4000 techników serwisowych, którzy każdego roku wykonują 3,5 miliona wizyt serwisowych, realizując niezbędne prace konserwacyjne i naprawcze. Wdrożenie praktyk bezpiecznej konserwacji zwiększa bezpieczeństwo i skuteczność pracy naszych pracowników. - mówi Hakan Dahllöf  prezes Toyota Material Handling Europe
Regularne przeprowadzanie prac konserwacyjnych zapewnia bezproblemowe funkcjonowanie  klientów Toyoty oraz ochronę pracowników i inwestycji w wartościowy sprzęt do transportu wewnętrznego.
- W sprawach dotyczących bezpieczeństwa zawsze lepiej jest zapobiegać problemom niż je zwalczać. Bezpieczeństwo i zdrowie naszych pracowników oraz użytkowników naszych produktów jest dla nas niezmiernie ważne. – dodaje Hakan Dahllöf.
Bezpieczeństwo pracy to podstawa
Celem udziału w tym programie Toyota HME jest całkowite wyeliminowanie wypadków w miejscach pracy. Dzięki współpracy z EU-OSHA firma wykorzystuje do rozwijania obecnych programów bezpieczeństwa pracy specjalne szkolenia BHP dla pracowników i promowania kultury bezpieczeństwa - zarówno w obrębie firmy, jak i u klientów.
- Według danych szacunkowych niektórych krajów Europy niemal 20 procent wszystkich wypadków przy pracy wystąpiło podczas realizacji prac konserwacyjnych, a w niektórych sektorach liczba wypadków związanych z pracami konserwacyjnymi stanowi ponad połowę wszystkich wypadków. 10-15proc. wypadków śmiertelnych przypisuje się realizacji prac konserwacyjnych. Dlatego musimy zadbać o to, aby prace konserwacyjne były przeprowadzane w sposób prawidłowy, z naciskiem na bezpieczeństwo i zdrowie pracowników. - wyjaśnia  Dr Jukka Takala dyrektor EU-OSHA,
Oprócz opracowywania produktów i technologii wspierających bezpieczeństwo obsługi - np. System Aktywnej Stabilności Toyota SAS - firma Toyota Material Handling Europe zawsze kładła nacisk na bezpieczeństwo w pracach produkcyjnych i serwisowych. Każdy z trzech zakładów produkcyjnych firmy został wyposażony we własne „dojo” do nauki procedur bezpieczeństwa („dojo” oznacza w języku japońskim „szkołę” lub „pomieszczenie treningowe”). Odbywają się tam szkolenia w zakresie zagadnień dotyczących bezpieczeństwa, w tym oceny ryzyka, noszenia odzieży i sprzętu ochronnego, oraz bezpiecznej pracy z chemikaliami. Programy szkoleń w „dojo” bezpieczeństwa zostaną uzupełnione o materiały udostępnione w ramach kampanii promowania bezpiecznych prac konserwacyjnych. Inżynierowie serwisowi firmy również przechodzą szkolenia z zakresu bezpieczeństwa w ramach programu szkoleń techników serwisowych (ang. STEP - Service Technician Education Program). Program STEP został stworzony z myślą o ponad 4000 technikach serwisowych pracujących w europejskiej sieci serwisowej firmy Toyota MHE oraz w celu nieustannego zapewniania wysokiej jakości usług serwisowych, konserwacyjnych i naprawczych. Techniki bezpieczeństwa prac konserwacyjnych stanowią ważną część programu STEP. Z kolei kampania EU-OSHA umożliwi zwiększenie świadomości i rozprzestrzenienie wiedzy o najlepszych praktykach bezpiecznej konserwacji.
Więcej na temat kampanii EU-OSHA można znaleźć w witrynie internetowej pod adresem: http://hw.osha.europa.eu
(źr, Toyota MHE/opr.BT)

 

Co to jest EU-OSHA?
Misja Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (EU-OSHA) polega na zapewnieniu bezpieczniejszych, zdrowszych i produktywniejszych miejsc pracy w Europie. Agencja EU-OSHA została utworzona przez Unię Europejską w celu rozprzestrzeniania informacji w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy. EU-OSHAma swoją siedzibę w Bilbao(Hiszpania). Agencja działa na rzecz poprawy sytuacji pracowników, stymulując przepływ informacji technicznych, naukowych i gospodarczych pomiędzy wszelkimi podmiotami zaangażowanymi w sprawy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy. http://osha.europa.eu Kampania „Zdrowe miejsca pracy 2010-2011”, koordynowana przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy oraz jej partnerów w 27 państwach członkowskich i poza Unią Europejską, obejmuje szereg czynności promujących bezpieczeństwo prac konserwacyjnych na szczeblu krajowym i europejskim. Kampania zyskała poparcie prezydentów EU Hiszpanii i Belgii na rok 2010 r., a także prezydentów Węgier i Polski na rok 2011 r., Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej, a także europejskich partnerów społecznych. W przeciągu dwóch lat trwania tej kampanii na terenie państw członkowskich zostanie zorganizowany szereg wydarzeń i działań. Jednym z głównych działań wspierających tę kampanię są Europejskie nagrody dobrej praktyki, przyznawane w celu wyróżnienia przykładów dobrych praktyk w dziedzinie bezpieczeństwa prac konserwacyjnych. Ważnym elementem kampanii są również dwa Europejskie Tygodnie Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy: jeden w październiku 2010 r. i drugi w październiku 2011 r. Europejskie Tygodnie to wydarzenia organizowane co roku od 2000 r., promujące poprawę bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy. Kampania kładzie nacisk na zwiększenie świadomości odnośnie zagrożeń mogących wystąpić podczas prac konserwacyjnych, promowanie najlepszych praktyk i wspieranie zasad, działań i inicjatyw Unii Europejskiej oraz państw członkowskich w tym zakresie. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na wagę działań konserwacyjnych (dotyczących sprzętu, maszyn i miejsc pracy), wyeliminowanie zagrożeń w miejscach pracy i poprawę higieny pracy na terenie Europy. Oczywiście nadrzędnym celem kampanii jest zmniejszenie liczby osób rannych lub chorych z powodu nieodpowiedniej konserwacji - zarówno teraz, jak i w przyszłości. http://hw.osha.europa.eu

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.