Dodaj ogłoszenie o pracy


Wspólna Europa - konkurencyjność łańcuchów dostaw - TRANS po raz dziewiąty

Szkoła Główna Handlowa zaprasza na konferencję naukową nt. : Wspólna Europa – międzynarodowa konkurencyjność łańcuchów dostaw. Relacje z otoczeniem jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw - TRANS’11, która odbędzie się w dniach 17 - 18 listopada 2011 r. w SGH w Warszawie.


 
 
Organizatorem konferencji jest Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.  Jest to już dziewiąta Konferencja z cyklu TRANS. Patronem głównym konferencji jest DB SCHENKER, a patronat medialny objęli: Pracujwlogistyce.pl, Transport i Spedycja, Logistyka a Jakość.

 

Osłabienie światowej gospodarki w latach 2007-2008 (w Polsce głównie 2008/ 2009 r.) spowodowało, że firmy zaczęły się koncentrować w coraz większym stopniu na redukcji kosztów i poprawie serwisu w odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów. Kryzysowa sytuacja wywarła ogromną presję na firmy w celu zwiększenia efektywności przy mniejszym zaangażowaniu zasobów. Priorytetem był wzrost i/lub też osiągnięcie wysokiego poziomu satysfakcji klientów.
 
Wśród głównych czynników, które wpływają na globalny łańcuch dostaw wymienia się:
•         Optymalizację, dzięki której zarządzanie zasobami globalnego łańcucha dostaw -zarówno materialnymi, jak też niematerialnymi, własnymi oraz zewnętrznymi (outsourcing)- powinno prowadzić do zapewnienia sukcesu biznesowego wszystkim uczestnikom łańcucha dostaw;
•         Synchronizację - czyli zdolność do koordynacji, organizacji i zarządzania przepływem (towarów, usług, informacji i środków finansowych) w łańcuchu dostaw od początku do końca w taki sposób, że funkcje łańcucha dostaw są traktowane jako jedność;
•         Opłacalność, jako rezultat kreowania wartości przez wszystkie aktywności w ramach łańcucha dostaw; jako krytyczne czynniki wymieniane są w globalnym środowisku: stan aktywów, zwrot z inwestycji w infrastrukturę, technologię i ludzi;
•         Zdolność do adaptacji, określaną czasami jako „zwinność łańcucha dostaw" -rozumianą jako stopień w którym uczestnicy łańcucha mogą zmieniać swoje praktyki, procesy i/lub struktury systemu i sieci w odpowiedzi na nieoczekiwane zdarzenia;
•         Szybkość - z jaką odbywa się przepływ w obrębie łańcucha dostaw; obejmuje on szybkość wprowadzenia nowych produktów na rynek w sytuacji gdy warunki szybko się zmieniają.
Szczególną uwagę zwraca się na optymalizację łańcucha dostaw, która oznacza, że należy koncentrować się na efektywnej redukcji zapasów, wzroście liczby szybkich wejść na nowe rynki, redukcji cyklu odzyskania gotówki zamrożonej w towarach oraz poszukiwaniu możliwości „wyszczuplenia" w każdym obszarze funkcjonowania łańcucha dostaw. Jednocześnie optymalizacja łańcucha dostaw zakłada podział celów między uczestnikami w taki sposób, aby najlepsi w danym obszarze mogli je realizować. Potrzeba optymalizacji staje się obecnie koniecznością w warunkach niepewności gospodarczej i nigdy jeszcze nie miała tak istotnego znaczenia jako obecnie.
Przedmiotem dyskusji będzie problematyka tworzenia i dostarczania wartości dla końcowego klienta w efekcie współpracy przedsiębiorstw - uczestników łańcucha dostaw oraz innych partnerów. Sprawność tej współpracy określa w coraz większym stopniu międzynarodową konkurencyjność przedsiębiorstw (czy łańcuchów/sieci rywalizujących o pozyskanie końcowego klienta. Pragniemy poddać analizie działania polskich podmiotów w tym zakresie w kontekście współczesnych uwarunkowań, a zwłaszcza tendencji globalizacyjnych oraz światowego kryzysu gospodarczego i przedyskutować możliwości poprawy pozycji polskich przedsiębiorstw w relacjach z podmiotami otoczenia biznesowego.

Problemy centralne:
1. Wpływ  kooperacji polskich przedsiębiorstw na ich międzynarodową konkurencyjność;
2. Pozycja polskich przedsiębiorstw w międzynarodowych łańcuchach dostaw i warunki jej poprawy;
3. Relacje z otoczeniem a restrukturyzacja/zamiany modeli biznesu polskich przedsiębiorstw;
4. Zmiany struktury podmiotowej w międzynarodowych strukturach dostaw;
5. Globalizacja a restrukturyzacja współpracy przedsiębiorstw w procesie tworzenia wartości;
6. Innowacyjność partnerów a międzynarodowa konkurencyjność sieci/łańcucha dostaw;
7. Innowacja wartości jako efekt współpracy przedsiębiorstwa z otoczeniem;
8. Wpływ kooperacji przedsiębiorstw na ich międzynarodową konkurencyjność;
9.Bariery funkcjonowania i rozwoju międzynarodowych łańcuchów dostaw;
10. Wpływ kryzysu gospodarczego na współpracę przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw.

 

Informacje o możliwości udziału: TRANS'11 - Wspólna Europa - międzynarodowa konkurencyjność łańcuchów dostaw

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.