Firma Damco w ramach projektu "Wiekopolska musi wiedzieć" zorganizowała konkurs dla uczniów szkól ponad gimnazjalnych pt. „Przedsiębiorczość wspiera edukację”. Logistyka wymaga kreatywności i tym właśnie muszą się wykazać uczniowie aby wygrać wycieczkę do podpoznańskiego oddziału Damco w Robakowie. Współorganizatorem konkursu jest Wyższa Szkoła Logistyki.
Celem konkursu jest pobudzenie wśród uczniów inwencji twórczej w nieco innym zakresie niż typowe zadania logistyczne. Przyszli absolwenci kierunków technik spedytor i technik logistyk będą mieli okazję zmierzyć się z zadaniem z zakresu marketingu, który będzie od nich wymagał zapoznania się z działalnością firmy Damco. Klasa, która prześle najciekawsze hasło promujące Damco w Wielkopolsce, wygra całodniową wycieczkę do podpoznańskiego oddziału wraz z pokryciem kosztów transportu.
Pomysł na konkurs zrodził się w trakcie jednej z wizyt w Robakowie realizowanej w ramach projektu WMW i jest efektem rozmowy z kierownictwem oddziału Damco, które wyraziło ogromne zainteresowanie pozyskiwaniem stażystów i praktykantów do swojego placówki. Zorganizowanie wycieczki jest sygnałem dla uczniów, że firma jest otwarta na współpracę z szkołami ponadgimnazjalnymi, a także może stworzyć miejsca pracy dla ich absolwentów.
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 28 września w trakcie konferencji podsumowującej projekt „Wielkopolska musi widzieć”, na której także przedstawiciele wszystkich szkół oraz przedsiębiorstw będą mieli okazje zapoznać się z materiałami dydaktycznymi powstałymi w ramach projektu.
Przypomnijmy projekt „Wielkopolska musi wiedzieć” ma na celu stworzenie platformy komunikacji, usprawnienie przepływu informacji, skonfrontowanie oczekiwań przyszłych pracodawców z istniejącymi programami nauczania oraz stworzenie pomocy dydaktycznych mających wspierać zmiany w procesie edukacji logistycznej.Portal Pracujwlogistyce.pl jest również partnerem programu.
Więcej na Logistycznej Platformie Badawczej www.lpb.wsl.com.pl w zakładce konkurs.
(źr. WSL)