Dodaj ogłoszenie o pracy


Szef Poczty Francuskiej z wizytą w DPD Polska

 Polska kreatywność, niemiecka precyzja i francuski know-how. To one leżą u podstaw sukcesu DPD Polska. Kiedy 4 lata temu szef Poczty Francuskiej Jean-Paul Bailly odwiedził polski oddział firmy, zapowiedział, że ponownie tu zagości, kiedy liczba przesyłek przekroczy 100 tysięcy dziennie. Pracownicy DPD Polska udowodnili, że ich oddział jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie i już dawno  osiągnęli wyniki przekraczające początkowe prognozy wzrostu. DPD działa na rynku polskim od 1991 r. Swoją działalność rozpoczęła ze stuprocentowym polskim kapitałem jako Masterlink Express, by od 2007 roku pod skrzydłami francuskiej grupy GeoPost, działającej w obrębie La Poste, kontynuować działalność jako DPD Polska. Proces rebrandingu i restrukturyzacja Spółki pozwoliły jej na wdrożenie rozwiązań systemowych oraz technologicznych od lat stosowanych i udoskonalanych na zachodnich rynkach. Zysk Grupy Poczty Francuskiej ze sprzedaży brutto w 2010 roku po raz pierwszy przekroczył dwa miliardy Euro, co stanowi wzrost na poziomie dziesięciu procent. Nieznaczny spadek sprzedaży listów i paczek (1,2%) został zrekompensowany przez wzrost wolumenu przesyłek ekspresowych – 7,3% -  oraz wzrost sprzedaży w La Banque Poste, których dochód netto wzrósł o 3,9%. Biorąc pod uwagę wyniki wszystkich jednostek biznesowych, Grupa odnotowała zysk netto w wysokości 550 mln euro. DPD Polska to dziś wiodący gracz na rynku kurierskim – podobnie jak La Poste, pomimo spowolnienia gospodarczego, odnotował w roku 2010 znaczący wzrost sprzedaży. W ubiegłym roku firma dostarczyła 34 miliony paczek –  aż 5 milionów więcej niż w roku 2009. Wzrost odnotowano również w sektorze e-commerce, który w tej chwili stanowi już 30% działalności firmy. Przyrost paczek osiągnął 19 %, przy 12-procentowym skoku sprzedaży. Ubiegły rok to także inwestycje przekraczające 13 milionów złotych oraz finalizacja kluczowego dla rozwoju firmy projektu Contact Center – centralnego biura obsługi Klientów z całego kraju.
1 kwietnia, Prezes Poczty Francuskiej Jean-Paul Bailly odwiedził siedzibę firmy w Warszawie, aby osobiście podziękować pracownikom DPD Polska za doskonałe rezultaty pracy. - Jesteśmy zadowoleni z tego, że w krótkim czasie naszej Spółce udało się osiągnąć tak dobre wyniki. Nie oznacza to oczywiście, że spoczywamy na laurach. Obserwujemy rynek i reagujemy na oczekiwania
naszych Klientów. Nieustannie udoskonalamy naszą strukturę oraz wdrażamy najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne  - mówi Rafał Nawłoka, Prezes i Dyrektor Generalny DPD Polska –   Jesteśmy firmą o polskiej tożsamości, dzięki temu z łatwością poruszamy się po krajowym rynku i doskonale rozumiemy jego potrzeby. Jednak to sieć GeoPost i Poczta Francuska dają nam kapitał wiedzy, który umożliwia sprawne działanie na rynkach zagranicznych. Jestem dumny z tego, że dziś, kiedy sam Jean-Paul Bailly odwiedza naszą siedzibę, możemy pochwalić się tak fantastycznymi wynikami  – dodaje. Jean-Paul Bailly jest prezesem Grupy Poczty Francuskiej La Poste od 2002 roku. Całą swoją karierę związał z usługami publicznymi. Zarządzał dwiema dużymi spółkami publicznymi: RATP – Niezależny Zarząd Paryskiego Transportu oraz La Poste. Jest absolwentem Ecole Polytechnique i MIT (Cambridge, Massachusetts, USA) a także, od 1995 roku, członkiem Ekonomiczno- Społecznego Komitetu Doradczego.

Głowa Poczty Francuskiej to także Oficer Legii Honorowej, odznaczony francuskim Orderem Zasługi. Jest także przewodniczącym Stowarzyszenia 'Entreprise et Personnel' i członkiem zarządu w następujących instytucjach: GDF-Suez, Accor, Edenred, CNP Assurances," IMS-Entreprendre pour la Cité ", Fundacja" College de France "i UNICEF Francja. Jean-Paul Bailly to niezwykła postać. Jego zaangażowanie i wkład w rozwój wszystkich obszarów Spółki są nieocenione. Myślę, że dla wielu managerów może on być ogromnym źródłem wiedzy na temat efektywnego zarządzania zarówno na rynkach lokalnych, jak i światowych  – mówi
Rafał Nawłoka.

(źr. DPD Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.