Nowa wersja oprogramowania klasy HRM firmy Asseco Business Solutions pozwala na wydajne zarządzanie kadrami, naliczanie płac oraz generowanie deklaracji, list i raportów kadrowo-płacowych.
System jest na bieżąco dostosowywany do obowiązującego prawa, a jednocześnie posiada całą gamę narzędzi konfiguracyjnych oraz parametrów pozwalających dopasować funkcjonalności do indywidualnych potrzeb firmy. Na wdrożenie nowej wersji systemu do zarządzanie zasobami ludzkimi zdecydowała się firma Karlik Elektrotechnik Sp. z o. o., ogólnopolski producent osprzętu elektroinstalacyjnego. Dzięki czemu firma zyskała nowe funkcjonalności, które wspomagają takie obszary działania przedsiębiorstwa, jak naliczanie wynagrodzeń, monitorowanie czasu pracy oraz obsługa umów o pracę.
Aktualizacja systemu umożliwiła przede wszystkim usprawnienie procesu obsługi wynagradzania pracowników. Elementy wynagrodzeń są obecnie automatycznie pobierane z modułu produkcyjnego. Wynagrodzenie akordowe naliczane są zaś na podstawie zrealizowanej produkcji i przypisanych stawek. Ponadto znacznie skrócił się czas przygotowania listy płac.
W ramach implementacji skonsolidowana została także rejestracja czasu pracy, co jest bardzo istotne dla rozliczania pracowników godzinowych, czy też pracowników sezonowych. Czas pracy zarejestrowany przy produkcji jest przekazywany do modułu kadrowego i na tej podstawie następują dalsze rozliczenia. Uruchomiony został również moduł obsługi umów bezosobowych (umowy zlecenia).
Korzyści płynące z oszczędności czasu pracowników działu kadr oraz optymalizacji zarządzania danymi, w końcowym efekcie przynoszą redukcję kosztów działalności biznesowej.
System jest na bieżąco dostosowywany do obowiązującego prawa, a jednocześnie posiada całą gamę narzędzi konfiguracyjnych oraz parametrów pozwalających dopasować funkcjonalności do indywidualnych potrzeb firmy.
(źr. Asseco Business Solutions S.A.)