Dodaj ogłoszenie o pracy


Kolejki na przejściach drogowych z Białorusią nie maleją

Utworzone strefy buforowe na polsko-białoruskich przejściach granicznych nie rozładują kolejek w drogowych przejściach z Białorusią. A co najgorsze, sytuacja taka może potrwać jeszcze kilka tygodni.
Od kilku dni na białorusko-polskich przejściach granicznych zauważalny jest spadek liczby odprawianych przez białoruską Służbę Celną samochodów ciężarowych wjeżdżających na Białoruś, co skutkuje rosnącymi kolejkami ciężarówek oczekujących na wyjazd z Polski.

Zgodnie z informacją przekazaną przez białoruską Służbę Celną jest to związane z kłopotami organizacyjnymi na białoruskich przejściach granicznych w związku z przejęciem kompetencji przez Służbę Celną Republiki Białorusi dotyczących kontroli transportu drogowego oraz sanitarnej kontroli granicznej.

Polska Służba Celna na bieżąco monitoruje sytuację i jest w stałym kontakcie ze Służbą Celną Republiki Białoruś. Zmniejszenie liczby odprawianych przez białoruską Służbę Celną samochodów ciężarowych może trwać kilka tygodni.
Służba Celna zwraca się do międzynarodowych przewoźników drogowych o wykorzystanie niniejszej informacji przy planowaniu tras przejazdu i wyborze przejścia granicznego.
W związku z sytuacją na polsko-białoruskich przejściach granicznych Służba Celna  uruchomiła  strefy buforowe przed przejściami granicznymi w Kuźnicy, Bobrownikach i Koroszczynie.

Strefy buforowe są  przeznaczone dla samochodów ciężarowych wyjeżdżających z Polski. Polegają na regulacji ruchu w kilkukilometrowej odległości od przejść granicznych. Samochody są zatrzymywane za pomocą sygnalizacji świetlnej lub mobilnych patroli, a przejazd do strefy bezpośredniego przekraczania granicy jest co kilka godzin uruchamiany, co m.in. eliminuje objeżdżanie części samochodów oczekujących w kolejce.
Aktualne czasy oczekiwania na przekroczenie granicy można znaleźć na portalu www.granica.gov.pl
-------
Strefy buforowe
Pomyślane zostały jako usprawnienie ruchu w przejściach granicznych w okresie przedświątecznym. Miały na celu  wyeliminowanie zjawiska objeżdżania kierowców korzystających z obowiązkowego odpoczynku bezpośrednio przed granicą, a także bezpieczeństwo na drogach dojazdowych.
Są one przeznaczone dla samochodów ciężarowych wyjeżdżających z Polski. Polegają na regulacji ruchu w kilkukilometrowej odległości od przejść granicznych. Samochody będą zatrzymywane za pomocą sygnalizacji świetlnej, a przejazd do strefy bezpośredniego przekraczania granicy będzie co kilka godzin uruchamiany, co wyeliminuje objeżdżanie części samochodów oczekujących w kolejce.
rak z wyk. info Służby Celnej

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.