Park powstanie na 12 hektarowej działce w miejscowości Młyny na Podkarpaciu, w odległości 3 km od największego przejścia granicznego Polska-Ukraina – Korczowa (80 km od Rzeszowa i 80 km od Lwowa). Obiekt będzie położony bezpośrednio przy autostradzie A4, wchodzącej w skład europejskiej drogi międzynarodowej E40, na granicy Unii Europejskiej i Ukrainy.
Inwestorem kompleksu logistycznego o łącznej powierzchni 55 tys. mkw. jest spółka EAST A4 Logistic Park Sp. z o.o. należąca do grupy inwestycyjnej Waimea Holdings Limited. Pod koniec 2013 roku otrzymała prawomocne pozwolenie na budowę całego kompleksu.
Prace przygotowujące teren pod inwestycję rozpoczną się już wiosną. Otwarcie pierwszej hali nastąpi w IV kw. 2014 roku. W tym czasie planowane jest też ukończenie budowy autostrady A4. Inwestor na budowę parku logistycznego otrzymał dofinansowanie z Funduszy Unijnych.
Finansowanie inwestycji zapewnia Centrum Korporacyjne Banku Ochrony Środowiska w Szczecinie. Obecnie prowadzone są zaawansowane prace przygotowujące projekt do rozpoczęcia budowy wiosną tego roku.
Projekt adresowany jest do firm z całej Europy, a w szczególności tych, które przed dostarczeniem towarów na Ukrainę czy inne rynki wschodnie będą chciały magazynować, konfekcjonować, czy skorzystać z dostępnych usług logistycznych jeszcze na terenie Unii Europejskiej - podkreśla Andrzej Rosiński prezes zarządu EAST A4 Logistic Park Sp. z o.o. Lokalizacja inwestycji przy nowo wybudowanej autostradzie A4, na trasie głównego europejskiego korytarza tranzytowego relacji wschód-zachód wykreuje zwiększone zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe w tym regionie - dodaje Andrzej Rosiński.
W ramach projektu EAST A4 Logistic Park powstaną trzy hale magazynowe wraz z powierzchnią biurową, parkingami, możliwością produkcji i skorzystania z szeroko pojętych usług logistycznych. Wszystkie budynki będą wyposażone w nowoczesne rozwiązania techniczne zapewniające możliwość wysokiego składowania oraz magazynowania produktów spożywczych w temperaturach 6 do -25 stopni. Atutem projektu obok lokalizacji jest infrastruktura, która powstanie przy udziale inwestora: obszerny plac manewrowy dla samochodów ciężarowych i osobowych, parking strzeżony dla 110 tirów, zabudowa towarzysząca, w tym biura i pomieszczenia dla agencji celnych oraz zaplecze socjalne dla kierowców TIR-ów wraz z kantyną. Docelowo do dyspozycji klientów obiektu będą na terenie parku funkcjonowały Agencje Celne, punkty odprawy celnej oraz kantor wymiany walut.
Komercjalizacją obiektu logistycznego zajmują się firmy: Cushman & Wakefield, Jones Lang LaSalle, Colliers International, Aximmo oraz DTZ, które posiadają międzynarodowe doświadczenie na rynku nieruchomości komercyjnych.
źródło: EAST
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce