Dodaj ogłoszenie o pracy


Miłośnicy kolei kochają stare parowozy - Parowozjada 2011

W ostatni weekend wakacji (27 – 28 sierpnia br.) do Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce zjechało kilkuset miłośników kolei.  Przybyli oni na siódmą edycję corocznego pokazu zabytkowych pociągów retro i parowozów – Parowozjadę 2011. Na uroczystym otwarciu imprezy pojawił się sam Cesarz Austro-Węgier - Franciszek Józef I, który wraz z przedstawicielami organizatorów: Spółki PKP CARGO i Fundacji Era Parowozów,  dokonał symbolicznego przecięcia wstęgi.

 

Parowozjada w Skansenie Taboru Kolejowego w Chabówce stała się już obowiązkowym punktem na liście imprez każdego miłośnika kolei. Zorganizowano ją tym razem w klimacie cesarskich Austro-Węgier. Nie zabrakło więc nawiązań do przygód dobrego wojaka Szwejka, „CK Dezerterów” i innych podobnych historii. Jak co roku odbyła się sprzedaż pamiątek związanych z historią kolei w Polsce,  z czego dochód przeznaczony zostanie na ratowanie zabytkowych parowozów. Dzięki wsparciu miłośników, kolejna lokomotywa oprze się upływowi czasu.


Parowozjada – dlaczego warto?
Głównym punktem programu pierwszego dnia Parowozjady było uroczyste otwarcie imprezy, które uświetnił przyjazd samego Jaśnie Wielmożnego Franciszka Józefa I – Cesarza Monarchii Austro-Węgierskiej. Specjalnie na tę okazję sprowadzono wielkie historyczne działo i oddano salwę na cześć Jego Cesarskiej Mości. Następnie ruszyła mini Parada Parowozów, w której uczestniczyło sześć wspaniałych maszyn - każda innej serii. Wśród nich znalazł się najstarszy parowóz w Polsce, liczący sobie aż 99 lat austriacki Ol12 oraz słynna „Piękna Helena”, zdobywczyni złotego medalu na paryskiej wystawie techniki z 1937 r., a jednocześnie najszybszy polski parowóz, rozwijający prędkość rozkładową 130 km/godz. Jako rodzynek w pokazie wystąpił jeden z dwóch czynnych jeszcze, wyprodukowanych w 1971 r. wagonów SN61-168 obsługujących przed 40 laty pociągi ekspresowe z Warszawy do Zakopanego.
To tylko niektóre z tegorocznych atrakcji. Wszyscy mogli także wejść na zaplecze parowozowni i obejrzeć pokaz obrządzania parowozów. Odbyły się również pokazy związane z akcją „CK Dezerterów”, musztry wojskowej oraz składów pociągów historycznych, a także koncert operetkowy i fantastyczny pokaz iluzjonistyczny. Nie zabrakło również atrakcji dla najmłodszych – specjalnie dla nich zorganizowany został koncert zespołu Robcusie.
Drugiego dnia imprezy można było przejechać się w kabinie maszynisty parowozu lub w drezynie ręcznej i samochodowej, pozwiedzać parowozownię i zobaczyć kulisy pracy parowozowni (ścieżka techniczna).


Od pokoleń kochamy kolej…
Organizatorzy Parowozjady 2011, PKP CARGO S.A. i Fundacja Era Parowozów, w myśl hasła „Od pokoleń kochamy kolej…” sprawują opiekę nad zabytkowym taborem w Skansenie Taboru Kolejowego w Chabówce oraz Parowozowni Wolsztyn.
(źr. PKP Cargo)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.