Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowoczesny szynobus w taborze Kolei Mazowieckich

Firma Newag S.A. dostarczyła kolejny pojazd do parku taborowego Kolei Mazowieckich. To pierwszy tak nowoczesny szynobus w taborze przewoźnika oraz pierwszy tego rodzaju pojazd w Polsce. Szynobus typu 222 M uzupełni flotę obecnie obsługującą linię Tłuszcz – Warszawa Wschodnia – Siedlce – Czeremcha. Nowy, dwuczłonowy, 44-metrowy pojazd spalinowy pomieści ok. 260 pasażerów – jest w nim 117 stałych miejsc siedzących oraz ok. 140 miejsc stojących. Szynobus jest klimatyzowany, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, posiada także zamontowane przewijaki dla niemowląt oraz miejsce do przewożenia rowerów. – Ten nowy szynobus z pewnością ucieszy pasażerów Kolei Mazowieckich korzystających z połączenia we wschodniej części naszego województwa. Tabor spółki ma już ponad 280 pojazdów, ale każdy kolejny jest niezwykle ważny, bo zwiększa możliwości przewozowe. W przypadku nowych, świeżo wyprodukowanych egzemplarzy wzrasta też komfort jazdy – powiedział marszałek Adam Struzik. – Jak widać, Koleje Mazowieckie, które niewątpliwie w skali kraju są najsilniejszym regionalnym przewoźnikiem, cały czas się rozwijają. W trosce o bezpieczeństwo podróżnych w szynobusie przewidziano instalację monitoringu. Dodatkowo udogodnieniem dla maszynisty mają być kamery spełniające funkcję lusterek bocznych oraz kamery czołowe. Szynobus posiada wbudowany system zliczania pasażerów, GPS oraz czujniki dymu z sygnalizacją pożarową. W kabinie maszynisty został zainstalowany system rozgłoszeniowy, umożliwiający porozumiewanie się z pasażerami.

– Cieszymy się z faktu, że NEWAG S.A. mógł wyprodukować i dostarczyć Kolejom Mazowieckim,  po raz pierwszy, spalinowy zespół trakcyjny (222M). Wierzymy, że zabudowane rozwiązania techniczne zapewnią optymalny komfort wszystkim podróżującym – powiedział Józef Michalik, Dyrektor Marketingu NEWAG S.A. – Przekazywany dzisiaj pojazd spełnia wszystkie scenariusze zderzeniowe, przez co gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa podróżującym – dodał Michalik. Koszt inwestycji to ponad 12,6 mln zł. Środki na ten cel pochodzą z budżetu województwa mazowieckiego – 5,3 mln zł (w ramach funduszu kolejowego) oraz z budżetu państwa – 7,2 mln zł. To już piąty nowoczesny szynobus, który dołącza do parku taborowego Kolei Mazowieckich. W grudniu 2011 r. spółka wdrożyła do eksploatacji 2 szynobusy typu 214 Mb wyprodukowane przez firmę PESA Bydgoszcz S.A. Rok temu kolejne dwa nowoczesne pojazdy wyjechały na mazowieckie tory. Nowy tabor jest niezbędny dla dalszego rozwoju spółki – podsumował Artur Radwan, prezes Zarządu Spółki KM.

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.