Dodaj ogłoszenie o pracy


Nie robię tego za darmo - Fiege w kampanii

Fiege  dołączyło do pierwszej w Polsce kampanii społecznej z zakresu etyki biznesu: „Nie robię tego za darmo.” Celem kampanii jest wywołanie dyskusji i zaproszenie różnych środowisk do debaty na temat jakości i poziomu odbywanych praktyk oraz powszechności bezpłatnych staży i praktyk, oferowanych przez pracodawców. Kampania pokazuje dobre praktyki firm popierających ideę płatnych, wartościowych praktyk i staży, realizujących politykę kadrową  i działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

- Płatne praktyki wakacyjne są już stałym corocznym wydarzeniem w życiu naszej firmy. W okresie dwóch miesięcy wakacyjnych, zapraszamy do naszego grona grupę studentów, którzy zostają zaangażowani w codzienną pracę w działach funkcjonalnych, działach spedycji, działach obsługi klientów, jak również wspierają kierowników i dyrektorów w zadaniach projektowych. Dla wielu osób jest to pierwsze doświadczenie zawodowe, dlatego staramy się stworzyć właściwe warunki do pracy dla naszych studentów. W okresie praktyk, osoby te otrzymują szeroki pakiet informacji z zakresu organizacji pracy w firmie logistycznej, przepływu informacji w firmie oraz kultury firmowej. Wierzymy, ze odpowiednie wynagrodzenie umożliwia nam przyciągnięcie do FIEGE najlepszych kandydatów, którzy zmotywowani, pełni zaangażowania i pasji będą zdobywać pierwsze doświadczenie zawodowe - mówi Andrzej Wątrobiński, dyrektor personalny na region Europy Południowej i Wschodniej w Grupie Fiege.

Firma współpracuje ze środowiskami akademickimi od wielu lat, promując konieczność współpracy teoretyków z praktykami biznesu. Zarówno współpraca z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach, jak i z Politechniką Warszawską, umożliwia pozyskanie dla firmy najbardziej wartościowych pracowników. Od siedmiu lat jest partnerem strategicznym ‘Forum Młodej Logistyki’ organizowanego przez studentów Politechniki Warszawskiej. Forum Młodej Logistyki to odbywające się od dwunastu lat spotkanie studentów kierunków logistycznych z całej Polski. Od kilku lat imprezie towarzyszą również Logistyczne Targi Pracy. Każdego roku, w wydarzeniu biorą udział zarówno studenci poszukujący staży i praktyk, a także absolwenci wkraczający na rynek pracy.
Kampania „Nie robię tego za darmo” jest pierwszą w Polsce kampanią społeczną z zakresu etyki biznesu, zorientowaną na osoby wchodzące na rynek pracy. W ramach kampanii, która potrwa do września 2014 roku odbędą się spotkania na uczelniach, dyskusje oraz konferencje.
za info Fiege

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.