Grupa Integer.pl – właściciel największej na świecie sieci Paczkomatów InPost – sfinalizowała strategiczne, globalne porozumienie z Samsungiem. Wraz z zakończeniem programu pilotażowego, Paczkomaty InPost realizują stałe działania logistyczne dla napraw gwarancyjnych sprzętu Samsunga. Nawiązane partnerstwo to przykład stosowanej przez Paczkomaty InPost logistyki odwróconej – umożliwiającej łatwą i szybką obsługę zwrotów, wymian oraz reklamacji towarów. Wprowadzona usługa jest bezpłatna dla wszystkich klientów Samsunga.
Współpraca lidera branży elektronicznej z rewolucyjnymi urządzeniami do nadawania i odbierania przesyłek to rezultat pozytywnej oceny dla – trwającego od listopada 2012 roku – etapu pilotażu na wybranym asortymencie Samsunga. Dzięki kooperacji, użytkownicy produktów marki Samsung, mogą w prosty sposób przekazać sprzęt do naprawy za pośrednictwem Paczkomatów InPost – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodni i bez konieczności oczekiwania na kuriera.
Dzięki kooperacji – wystarczające jest przeprowadzenie krótkiej rozmowy telefonicznej z Centrum Obsługi Samsunga, aby użytkownik otrzymał sms z kodem uprawniającym do nadania reklamowanego towaru w jednym z Paczkomatów InPost. Przesłanie sprzętu za pośrednictwem Paczkomatu jest bezpłatne i nie wymaga adresowania przesyłki. Co więcej, system monitoringu i nagrania video pozwala śledzić każdy etap przesyłki, co dodatkowo zabezpiecza oddawany produkt.
- Zakończony program pilotażu potwierdził, że obsługa logistyczna napraw gwarancyjnych sprzętu Samsunga przez Paczkomaty InPost znacząco zwiększa satysfakcję naszych klientów i skraca czas konieczny do realizacji naprawy gwarancyjnej – mówi Konrad Szewczak, service administration systems development specialist, Samsung Polska.
- Już kilka minut po telefonie do Centrum Obsługi Samsunga mogłem oddać sprzęt do naprawy do Paczkomatu InPost. Jest to o wiele wygodniejsze rozwiązanie niż czekanie na kuriera, który mógł przyjechać dopiero następnego dnia. Zgłoszenie i wysłanie paczki załatwiłem jadąc na zakupy do supermarketu, czyli w niecałe 25 minut. Mogłem na bieżąco śledzić status mojej paczki i reklamacji, a juz dzień po naprawie mój telefon był gotowy do odbioru w Paczkomacie, w którym go nadawałem – komentuje klient z Nowego Sącza.
Paczkomaty InPost – podążając za dyrektywą Unii Europejskiej, na mocy której nastąpiło ujednolicenie funkcjonowania e-sklepów oraz wydłużenie czasu, w którym Klient może dokonać zwrotu towaru – na stałe wprowadziły do swojej oferty usługi związane z logistyką odwróconą.
Do końca 2013 roku na całym świecie funkcjonować będzie – w różnych modelach biznesowych – około 2.750 Paczkomatów. Terminale są już dostępne w 18 krajach na całym świecie – w zaledwie 2 lata podbiły oprócz Polski: Arabię Saudyjską, Australię, Chile, Wielką Brytanię, Irlandię, Islandię, a także Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Czechy, a także Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę.
za info Inpost
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce