Operator usług kurierskich - DPD Polska, wprowadził nowe rozwiązanie skierowane do sektora e-commerce przeznaczone dla klientów indywidualnych. Za pośrednictwem SMS-a, można zmienić termin dostarczenia przesyłki. To pierwsze takie rozwiązanie na polskim rynku, które pozwala odbiorcy interaktywnie decydować o tym, kiedy kurier dostarczy paczkę.
Nowa usługa powstała z myślą o odbiorcach, którym szczególnie zależy na elastyczności dostawcy Nowa usługa o nazwie „iSMS” polega na tym, że klient zostanie poinformowany za pomocą SMS-a o planowanym terminie dostarczenia swojej paczki. Nie musi jednak akceptować zaproponowanej daty. DPD umożliwia mu przełożenie terminu dostawy o 1, 2 lub 3 dni. System ten jest bardzo prosty. W celu zmiany terminu dostawy o jeden dzień, w odpowiedzi na otrzymanego SMS-a należy wysłać wiadomość o treści „1”. Aby przenieść termin dostawy o 2 i 3 dni – wybieramy analogicznie liczbę „2” lub „3”.
- Jestem przekonany, że nowe rozwiązanie zadowoli nie tylko klientów indywidualnych, ale także sklepy internetowe współpracujące z DPD Polska. Cieszę się, że jako pierwsi na rynku możemy zaproponować takie udogodnienie - mówi Maciej Głowacki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu DPD Polska. E-commerce idzie naprzód w niesamowitym tempie. To z jednej strony wynik dynamicznego rozwoju technologii, ale też potrzeby cywilizacji, ponieważ klienci mają coraz mniej czasu. Nowoczesne rozwiązania zorientowane na indywidualnego odbiorcę są więc koniecznością. A to tylko jedno z wielu urozmaiceń, które planujemy wdrożyć w najbliższym czasie – dodaje.
Dzięki usłudze „iSMS” DPD wprowadzi na polski rynek nowe standardy. Pozwoli to na sprostanie oczekiwaniom wielu firm internetowych, dla których kluczowe są pozytywne relacje z klientami. Z roku na rok wzrasta liczba sprzedających, jak i kupujących za pomocą Internetu, a wraz z nią rosną także oczekiwania wobec firm kurierskich odnośnie elastyczności procesów dostawczych.
Opcja „iSMS” może być łączona z oferowaną przez DPD Polska usługą DPD Consumer Premium, kierowaną do sektora B2C. Działając niezależnie pozwala zmienić dzień dostawy. W przypadku połączenia opcji „iSMS” z usługą DPD CP odbiorca dodatkowo skraca czas oczekiwania z całego dnia do określonego przez siebie w zamówieniu przedziału czasowego.
Usługa ta niesie ze sobą korzyści dla wszystkich uczestników procesu logistycznego. Dla Klienta indywidualnego to wygodny sposób na określenie dogodnego dla niego czasu odbioru przesyłki, a dla sklepu internetowego oznacza to większą skuteczność dostaw towarów już przy pierwszej próbie doręczenia przez kuriera, a tym samym większe obroty w biznesie. Z kolei firma kurierska bardziej efektywnie wykorzystuje zasoby transportowe. Dodatkowo usługa ma wymiar ekologiczny. - iSMS to rozwiązanie, które może pozytywnie wpłynąć na redukcję emisji CO2 do atmosfery – mówi Maciej Głowacki.
Z raportu opublikowanego przez Internet Standard wynika, iż sprzedaż w sklepach internetowych wzrosła w 2009 r. o ponad 17 proc, natomiast całkowita wartość transakcji przeprowadzonych na platformach aukcyjnych zwiększyła się o 25 proc. w stosunku do 2008. Obecnie przesyłki dla firm z sektora handlu internetowego stanowią 30 proc. wszystkich paczek dostarczanych przez DPD Polska. Firma posiada już 10-letnie doświadczenie w usługach e-commerce, począwszy od 2001 roku, kiedy to została operatorem jednego z pierwszych banków internetowych w Polsce. Była to pierwsza tego typu usługa skierowana do osób prywatnych.
(źr. DPD Polska)