Dodaj ogłoszenie o pracy


Stena Baltica zastąpi Stena Alegra do Karlskrony

24 listopada br. na linii Gdynia–Karlskrona zacznie kursować kolejny statek - Stena Baltica. Zastąpi jednostkę Stena Alegra, która na tej trasie pływała od lipca do listopada. Nowy statek zwiększy możliwości przewozu ładunków na linii Gdynia-Karlskrona oraz skróci czas odprawy, dzięki jednoczesnemu dwupoziomowemu załadunkowi pojazdów.
Stena Baltica to statek czarterowany od armatora Stena RoRo, jednej ze spółek w koncernie Stena AB. Stena Baltica nazwę otrzymała po jednostce, która pływała na linii Gdynia-Karlskrona w latach 2002-2011.
To jednostka typu RoPax, a więc przeznaczona przede wszystkim do przewozu towarów, zabierająca również niewielką liczbę pasażerów i samochodów osobowych. Powierzchnia ładunkowa statku to aż 2188 m, czyli Stena Baltica może zabrać około 130 ciężarówek. Jednostka ma dwa pokłady samochodowe oraz instalacje umożliwiające jednoczesny załadunek pojazdów na obu poziomach.
Statek pływał we flocie Brittany Ferries, a jego dotychczasowa nazwa to Cotentin.  Obecnie przebywa w Stoczni Remontowej w Gdańsku, gdzie jest przygotowywany do eksploatacji na linii Gdynia-Karlskrona, w tym będzie malowany w kolory Stena Line.
- Dzięki wprowadzeniu na linię statku Stena Baltica mamy długoterminowe rozwiązanie, które daje większą elastyczność naszym klientom frachtowym. Statek ma większą ładowność niż jego poprzednik oraz spełnia nasze potrzeby odnośnie załadunku i rozładunku. Obecnie notujemy ogromny popyt na przewozy frachtowe na trasie Gdynia-Karlskrona. Oprócz Stena Vision i Stena Spirit, potrzebny jest nam trzeci statek, aby móc zadbać o wszystkich klientów i ich ładunki - powiedział Tony Michaelsen, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona w Stena Line.
W przewozach ładunków pomiędzy Polską a Szwecją widoczny jest trend wzrostowy. Do października br. przewozy frachtowe na linii Gdynia-Karlskrona wzrosły o 18%, przewozy samochodów osobowych o 7%, zaś przewozy pasażerów o 9% w porównaniu z tym samym okresem 2012 roku.
Stena Baltica będzie pływać według dotychczasowego rozkładu statku Stena Alegra, czyli po trzy razy tygodniowo z Gdyni i z Karlskrony. Pierwszy rejs nowego statku nastąpi 24 listopada z Gdyni.  Promy Stena Vision i Stena Spirit będą pływać wg dotychczasowego rozkładu.
za info Stena Line

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.