Wprawdzie ForPOSTA to firma działająca na polskim rynku od prawie 13 lat, ale do tej pory znany była bardziej, jako wieloletni partner i podwykonawca Poczty Polskiej. Jak zapowiedział na konferencji prasowej, jej prezes Tomasz Kuśmierki - Teraz przyszła pora na działalność w pełni autonomiczną i samodzielną. Firma będzie chciała, według zaprezentowanej strategii rozwoju na kluczowym rynku doręczeń pocztowych do 2016 r. zaproponować klientom całkowicie nowe i innowacyjne podejście do usług pocztowych w ramach standardów zarezerwowanych dotychczas jedynie dla najlepszych firm kurierskich.
W ciągu najbliższych 2-3 lat firma zamierza zająć ok. 3% wartego 6,3 mld zł rynku pocztowego w Polsce. Swoją „unikatowość” oferty ForPOSTA upatruje m.in. na świadczeniu usługi poczty miejskiej/aglomeracyjnej oraz międzymiejskiej. Obie usługi bazują na innowacyjnym połączeniu organizacji pracy przedsiębiorstwa z nowoczesną technologią. Firma wykorzystuje własne lokalne sortownie zlokalizowane w 49 największych miastach Polski. Listonosze ForPOSTA są wyposażeni w nowoczesne urządzenia mobilne Motorola NC45, dzięki temu możliwe jest moitorowanie oraz uzyskiwanie potwierdzeń doręczeń nawet listów zwykłych.
Wskutek połączenia doświadczenia operacyjnego z najnowocześniejszą technologią ForPOSTA może zaoferować rozwiązania, które obniżają ceny listu zwykłego o 44%, a ceny listu poleconego o 23% w stosunku do oferty Operatora Publicznego.
Jak zapowiedział, Tomasz Kuśmierski i współwłaściciel - firma w najbliższych latach zamierza wprowadzić m.in. usługę poczty hybrydowej, własną sieć Punktów Obsługi Korespondencji w każdym mieście powyżej 5 tys mieszakńców (581 miast) oraz umożliwić klientom nadawanie i odbieranie listów oraz przesyłek z autorskich urządzeń automatycznych.
za info ForPOSTA
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce