Dodaj ogłoszenie o pracy


SKAT Transport wchodzi w transport intermodalny

Gdańska spółka, operator transportowo-logistyczny SKAT Transport rozpoczyna realizację dostaw transportem intermodalnym. Będzie wykorzystywał kombinację transportu samochodowego, kolejowego i morskiego, współpracując m.in. z takimi partnerami jak Stena Line, P&O Ferries  oraz  ERS Railways.

Na potrzeby realizacji transportu intermodalnego SKAT Transport zainwestował we flotę naczep typu Huckepack,  przeznaczonych do tego typu przewozów.  Posiadają one dodatkowe wzmocnienia ramy i mocowania pozwalające na załadunek tych naczep na transport kolejowy oraz uchwyty mocujące wymagane przy transporcie promami. Wyposażone są też w autonomiczny system śledzenia GPS, który umożliwia stałą kontrolę położenia naczepy z ładunkiem oraz - zgodnie z wymogami międzynarodowych standardów w transporcie intermodalnym - unikalne numery ILU.

− SKAT  Transport należy do Grupy SKAT, w ramach której dynamicznie rozwijamy usługi mające wpływ na coraz lepszą obsługę naszych klientów. Transport intermodalny jest jedną z nich. Ważnym aspektem, który wpłynął na podjęcie przez nas decyzji o rozpoczęciu przewozów intermodalnych, jest dbałość o środowisko i bezpieczeństwo na drogach. Większą część podróży nasze naczepy z ładunkami pokonują koleją, a transport kolejowy należy do najbardziej bezpiecznych rodzajów transportu ładunków ciężkich – mówi Waldemar Łazarczyk, Prezes SKAT Transport Sp. z o.o.

SKAT Transport będzie realizował przede wszystkim przewozy samochodowo-kolejowo-promowe. W pierwszym etapie ładunki będą transportowane na terenie Europy Zachodniej, jednak firma ma w planach także rozwój oferty na inne destynacje.

(źr. SKAT Transport)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.