Gdańska spółka, operator transportowo-logistyczny SKAT Transport rozpoczyna realizację dostaw transportem intermodalnym. Będzie wykorzystywał kombinację transportu samochodowego, kolejowego i morskiego, współpracując m.in. z takimi partnerami jak Stena Line, P&O Ferries oraz ERS Railways.
Na potrzeby realizacji transportu intermodalnego SKAT Transport zainwestował we flotę naczep typu Huckepack, przeznaczonych do tego typu przewozów. Posiadają one dodatkowe wzmocnienia ramy i mocowania pozwalające na załadunek tych naczep na transport kolejowy oraz uchwyty mocujące wymagane przy transporcie promami. Wyposażone są też w autonomiczny system śledzenia GPS, który umożliwia stałą kontrolę położenia naczepy z ładunkiem oraz - zgodnie z wymogami międzynarodowych standardów w transporcie intermodalnym - unikalne numery ILU.
− SKAT Transport należy do Grupy SKAT, w ramach której dynamicznie rozwijamy usługi mające wpływ na coraz lepszą obsługę naszych klientów. Transport intermodalny jest jedną z nich. Ważnym aspektem, który wpłynął na podjęcie przez nas decyzji o rozpoczęciu przewozów intermodalnych, jest dbałość o środowisko i bezpieczeństwo na drogach. Większą część podróży nasze naczepy z ładunkami pokonują koleją, a transport kolejowy należy do najbardziej bezpiecznych rodzajów transportu ładunków ciężkich – mówi Waldemar Łazarczyk, Prezes SKAT Transport Sp. z o.o.
SKAT Transport będzie realizował przede wszystkim przewozy samochodowo-kolejowo-promowe. W pierwszym etapie ładunki będą transportowane na terenie Europy Zachodniej, jednak firma ma w planach także rozwój oferty na inne destynacje.
(źr. SKAT Transport)