Dodaj ogłoszenie o pracy


Największe kontenerowce świata ponownie w Gdańsku

Największe statki świata, nowe kontenerowce klasy Triple-E armatora Mærsk ponownie zawijają do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Po historycznym wydarzeniu, jakim była wizyta w dziewiczej podróży jednostki "Mæersk McKinney Møller" (21 sierpnia br.), do gdańskiego portu wpłynęły także "Majestic Mærsk" (18 września) i "Mary Mærsk" (24 października).

Statki klasy Triple-E mają 400 m długości, 59 m szerokości i zanurzenie do 14,5 m. Zabierają na pokład ładunek 18 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych). Do Gdańska zawijają w ramach serwisu AE10 zapewniającego regularne połączenie Europy z portami azjatyckimi. Kolejny kontenerowiec "Marie Mærsk" opuścił już stoczniowy dok. Armator zamówił łącznie 10 jednostek tej klasy, z możliwością budowy kolejnych 10 w następnych latach.

(źr. za inf. ZMPG Gdańsk)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.