Dodaj ogłoszenie o pracy


Emirates - chcemy być największym przewoźnikiem lotniczym na świecie

Linie Emirates przewidują, że w roku 2020 obsłużą aż 70 milionów pasażerów. Przewoźnik wraz ze swoimi partnerami w Dubaju rozpoczął już wdrażanie planów mających na celu zapewnienie odpowiedniej infrastruktury, która umożliwi spodziewany rozwój.

Emirates budują także nową bazę dla swoich operacji frachtowych na DWC z terminalem cargo oraz infrastrukturą wspierającą, której otwarcie zaplanowano na maj 2014 roku. Do połowy 2020 roku, Międzynarodowe Lotnisko Al Maktoum będzie mogło przyjąć 160 milionów pasażerów oraz 12 milionów ton ładunków.

- Do 2020 roku będziemy mieli ponad 250 samolotów obsługujących około 70 milionów pasażerów na sześciu kontynentach. Uczyni to nas największą linią lotniczą na świecie pod względem międzynarodowego ruchu pasażerskiego - powiedział Tim Clark, prezes linii Emirates. Ale zaraz dodał, że - nie to jest celem działań przewoźnika. Zawsze było nim łączenie podróżnych z całego świata z Dubajem i innymi miejscami na ziemi za pomocą zaledwie jednej przesiadki w naszym hubie. Strategiczne położenie Dubaju daje nam możliwość obsłużenia prawie 90% światowej populacji bezpośrednimi połączeniami.
Emirates są obecnie największym na świecie operatorem Airbusów A380 i Boeingów 777. Przewoźnik złożył już zamówienie na kolejno 53 i 64 maszyny z tych dwóch modeli. Do 2020 roku Emirates będą posiadały w swojej flocie ponad 250 samolotów.
Wzrost ruchu pasażerskiego na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju zwiększył się znacznie w minionej dekadzie, gdy liczba pasażerów podwoiła się z 24,8 miliona w 2005 roku do 47,2 miliona w 2010 roku. W zeszłym roku, lotnisko obsłużyło 57 milionów pasażerów z 225 kierunków, podróżujących na pokładach ponad 140 linii lotniczych, w tym także Emirates.
W 2020 roku Dubaj spodziewa się ponad 20 milionów odwiedzających, a infrastruktura lotniska jest przygotowywana do zaspokojenia tego popytu. W 2008 roku otwarty został Terminal 3 dedykowany operacjom linii Emirates, a ostatnio otwarta Hala A przeznaczona jest do obsługi Airbusów A380 Emirates. Tym samym przewoźnik jest jedynym na świecie podmiotem obsługującym terminal dedykowany dla A380.
Na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju trwają także prace nad Halą D, która zwiększy możliwości operacyjne innych linii lotniczych wykonujących rejsy międzynarodowe. Prace mają zakończyć się w 2015 roku.
Międzynarodowe Lotnisko Al Maktoum (Dubai World Central - DWC), które rozpoczęło już obsługę rejsów frachtowych w czerwcu 2013 roku, powita pierwszych pasażerów 27 października.
Tim Clark poinformowal o tych planach na prezentacji dla delegatów Bureau International des Expositions (BIE), którzy odwiedzali ZEA w celu podjęcia ostatecznego wyboru miasta-gospodarza World Expo 2020. Dubaj jest miastem kandydującym.
za info emirates

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.