Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP Cargo restrukturyzuje swoje spółki przed wejściem na giełdę

Niedawno informowaliśmy o tym, że PKP Cargo S.A. („PKP CARGO”, „Spółka” oraz wspólnie ze spółkami zależnymi „Grupa”), poinformował, jego spółka matka PKP S.A.– zamierza przeprowadzić ofertę publiczną akcji największego polskiego kolejowego przewoźnika towarowego i ubiegać się o dopuszczenie akcji spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego został złożony 25 lipca 2013 r. W międzyczasie spółka PKP Cargo porządkuje swoją strukturę organizacyjną.

Na pierwszy ogień poszły tzw. spółki utrzymaniowe. Zamiast dziesięciu spółek powstały dwie spółki odpowiadające za remonty lokomotyw i wagonów. W ten sposób Grupa PKP CARGO Logistics uprościła swoją strukturę w zakresie utrzymania wagonów i lokomotyw. 1 października 2013 roku w KRS zarejestrowano połączenia spółek taborowych z Grupy. W ramach Grupy połączono osiem spółek dotychczas odpowiadających za remonty wagonów w jedną spółkę oraz dwie spółki odpowiedzialne za utrzymanie lokomotyw w jeden podmiot. Konsolidacja polegała na połączeniu tych spółek. Pracownicy przejętych podmiotów są teraz pracownikami połączonych spółek (przejęcie w ramach art. 231 Kodeksu pracy).
- Celem tych zmian jest koncentracja w wyspecjalizowanych dużych podmiotach usług świadczonych przez nasze spółki z Grupy w całej Polsce w zakresie napraw wagonów i lokomotyw. Połączenie pozwoli nam na zoptymalizowanie liczby obiektów wynajmowanych obecnie na potrzeby napraw w Cargolok i Cargowag oraz pozwoli na lepsze dostosowanie punktów utrzymania taboru do potrzeb naszej Spółki. Połączenie to także możliwość większej specjalizacji w wybranych lokalizacjach oraz ograniczenie kosztów związanych z kosztami ogólnego zarządu m.in. w postaci redukcji liczby członków rad nadzorczych i zarządów. Docelowo chcemy aby firmy te były silnymi podmiotami zdolnymi do prowadzenia napraw taboru nie tylko dla PKP CARGO ale także dla podmiotów zewnętrznych. Lokalizacja na terenie całego kraju, posiadane wyposażenie i jakość kadry to niewątpliwie nasze atuty z których możemy czerpać korzyści – mówi Łukasz Boroń, Prezes PKP CARGO.

W ramach procesu reorganizacji Grupy nastąpiło połączenie spółki PKP Cargowag Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie - dedykowanej do napraw okresowych wagonów (zasadniczy profil działalności) – z działającymi dotychczas samodzielnie spółek z Torunia, Krakowa, Tarnowskich Górach, Jaworzyny Śląskiej, Tczewa, Gorzowa Wielkopolskiego i Kluczborka. W wyniku tego  połączenia nastąpiło połączenie kapitałów przejmowanych spółek i jednocześnie został podwyższony kapitał zakładowy w spółce z kwoty 7.572.000 zł do kwoty 71.637.000 zł.
Ponadto, w ramach procesu reorganizacji Grupy spółki PKP Cargolok przejęła spółkę  Tabor Ostrów Wielkopolski. W wyniku połączenia kapitał zakładowy w PKP Cargolok sp. z o.o. został podwyższony z kwoty 9.963.000 zł do kwoty 18.138.000 zł.
Pracownicy przejętych spółek są objęci pełnym zakresem ochrony trwałości stosunku pracy, jaki wynika z obowiązujących przepisów prawa pracy. Wszystkim pracownikom zostanie przekazana indywidualna informacja w sprawie przejścia do nowego pracodawcy w trybie art. 231 Kodeksu pracy. Proces łączenia spółek taborowych został skonsultowany ze związkami zawodowymi.

Warto pamiętać, że od 2010 roku Grupa wykonuje we własnym zakresie prawie wszystkie naprawy wagonów. Ponadto, w 2012 roku 94% napraw i 5% modernizacji lokomotyw w 2012 roku zostało przeprowadzone przez Grupę we własnym zakresie. Dzieje się tak, bo Grupa ma punkty warsztatowe niemal w całym kraju.
za info: PKP Cargo

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.