Dodaj ogłoszenie o pracy


Kolejne połączenie promowe i armator znikną z mapy morskich dróg

Jak informuje firma PromySKAT, 12 października zostanie zamknięte połączenie promowe z Kalundborg do Aarhus, które było obsługiwane przez niedużą firmę promową Kattegatruten.  

Ta relacja promowa była bardzo korzystnym połączeniem dla pojazdów ciężarowych oraz naczep. Niestety, poprzedni miesiąc miał bardzo niekorzystny bilans finansowy, i z powodu silnej konkurencji cenowej linia nie może dalej funkcjonować.

- Niemożliwością jest konkurencja z firmami transportowymi ze wschodniej Europy,  które są zatrudniane jako podwykonawcy dla transportu ładunków w Danii i wykorzystują do przejazdów nie nasza linię promow,ą tylko most Storebaelt. Oznacza to, że ponoszą niższe kosztu transportu oraz oferują bardziej atrakcyjne cenowo rozwiązanie od naszej relacji promowej Kalundborg – Aarhus – powiedział  Dettmers Birte dyrektor operacyjny Kattegatruten,.

Armator podejmował liczne próby znalezienia nowych klientów, aby odwrócić tendencję spadkową, ale ilość transportowanych jednostek od lat regularnie malała, a duże różnice w kosztach zatrudniania marynarzy duńskich a kierowców ze wschodniej Europy uniemożliwiały dalsze funkcjonowanie. - To smutne, że 12 października musimy zamknąć trasę, ale patrząc realistycznie - po prostu nie ma już zapotrzebowania na ten serwis promowy.  Dodatkowo nowe regulacje unijne o poziomie zawartości siarki w paliwie promowym wchodzące w życie w 2015 roku, jeszcze bardziej komplikują nasza sytuację. Musielibyśmy przebudować promy lub zacząć kupować droższe paliwo, co w obecnej sytuacji jest dalece nieopłacalne - dodał Dettmers Birte.

Połączenie promowe jest obecnie obsługiwane przez prom Kattegat, wybudowany w 1996 roku. Wcześniej należał on do armatora Mols Linien, który odsprzedał relację razem z promem. Kattegat ma możliwość zabrania 65 pojazdów ciężarowych i rozwinięcia maksymalnej prędkości 20 węzłów. Zamknięcie połączenia prawdopodobnie oznacza również koniec firmy promowej Kattegatruten.

(za inf. PromySkat)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.