Dodaj ogłoszenie o pracy


Laude z grantem na przewozy intermodalne

Centrum Unijnych Projektów Transportowych zatwierdziło najnowszą listę projektów intermodalnych do dofinansowania z UE. W pierwszej trójce najwyżej ocenionych wnioskodawców znalazła się spółka Laude Smart Intermodal S.A. z projektem „Wzrost konkurencyjności przewozów intermodalnych poprzez zastosowanie wagonów do przewozów kontenerów ciężkich”.
Projekt, który zyskał dofinansowanie prawie 7 milionów złotych, związany jest z wdrożeniem innowacyjnych w skali światowej 20' kontenerów do przewozu stali w kręgach, ciężkich ładunków sypkich oraz ładunków paletyzowanych.

- Chcemy i potrafimy stworzyć nową, jakość i zaproponować atrakcyjne rozwiązania w obsłudze logistycznej kontrahentów z wykorzystaniem transportu intermodalnego – podkreśla Janusz Górski, wiceprezes zarządu Laude Smart Intermodal S.A. – Nie ukrywam, że chcemy być liderem w sprzedaży usług logistycznych na terenie środkowej i wschodniej Europy. Atutem i środkiem do realizacji naszych zamierzeń będzie stałe połączenie intermodalne miedzy EU a Ukrainą z postojem w Kijowie, Dniepropetrowsku i Doniecku – dodaje Górski.

W spółce są przekonani, że w transport intermodalny warto inwestować. Do zagospodarowania jest bardzo duży i dochodowy rynek, którego atrakcyjność poprawia dodatkowo fakt, że oferowana w tym systemie usługa jest konkurencyjną zarówno pod względem czasu dostarczenia, jak i kosztów wykonania.

Rynek, który będzie rosnąć
Przewozy, intermodalne to transfer towarów przy użyciu kilku różnych środków transportu, bez zmiany jednostki ładunkowej. Najczęściej w tego rodzaju złożonym transporcie zasadniczą część trasy towar pokonuje w oparciu o spedycję morską lub kolejową.
Dzięki połączeniu a następnie wykorzystaniu w planowaniu łańcucha dostaw różnorakiej infrastruktury transportowej – portów morskich i rzecznych, terminali logistycznych, linii kolejowych i wreszcie dróg – firma spedycyjna będąca operatorem intermodalnym jest w stanie zapewnić klientowi dostawę „door to door" i „just in time".
W „unijnej” Białej Księdze Transportowej (2011 r.) zapisano m.in., że działaniami szczególnie pożądanymi w zakresie intermodalnych łańcuchów logistycznych powinno być zmniejszanie roli transportu drogowego na rzecz bardziej ekologicznych środków transportu – kolei i dróg wodnych. Zgodnie z zapisami Białej Księgi, do 2030 r. 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, zaś do 2050 r. wskaźnik ten powinien przekroczyć 50%. Tymczasem udział przewozów intermodalnych w łącznej wielkości pracy przewozowej na kolei w Polsce wyniósł w 2011 r. jedynie 4,5 %. Niższy odsetek na terenie UE odnotowano tylko w Finlandii oraz na Litwie, Łotwie i w Estonii.

Laude Smart Intermodal S.A. jako dostawca usług transportowych i logistycznych dysponuje najnowocześniejszym terminalem przeładunkowym przy granicy ukraińsko-polskiej zlokalizowany w Zamościu, będącym swego rodzaju mostem łączącym Wschód z Zachodem Europy. Centrum Logistyczne Laude Smart Intermodal zbudowane zostało przy szerokim torze LHS i obsługuje ładunki masowe, detaliczne oraz kontenerowe. Laude specjalizuje się w przewozach ładunków neutralnych oraz kontenerowych, głównie na trasach EU-UA-EU oraz PL-EU-PL.
źródło: Laude Smart Intermodal

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.