Dodaj ogłoszenie o pracy


North-West Logistic Park w Szczecinie będzie większy

5 września inwestor North-West Logistic Park przekazał plac budowy generalnemu wykonawcy, firmie Trasko-Inwest Sp. z o.o. i tym samym rozpoczęła się budowa Hali B.  Powierzchnia drugiej hali w ramach kompleksu magazynowo-produkcyjnego, który powstaje  w szczecińskiej dzielnicy Dąbie, będzie wynosić 13 380 mkw.

Sąsiedztwo niemieckiego i skandynawskiego rynku, a także poprawa infrastruktury drogowej wpływa dodatkowo na wzrost atrakcyjności regionu. Rezultatem jest zwiększone zapotrzebowanie na biurowe i magazynowe powierzchnie. Obecnie, inwestycjami w regionie interesują się firmy ze Skandynawii, Niemiec, Belgii, i Holandii, głównie pod kątem rozwoju centrów dystrybucji i usług. Stwarza to szansę na nowe miejsca pracy w regionie.

Inwestorem kompleksu magazynowo-produkcyjnego o łącznej powierzchni 64 tys. mkw. jest spółka North-West Logistic Park Sp. z o.o. należąca do do grupy inwestycyjnej Waimea Holdings Limited. Finansowanie II etapu inwestycji zapewnia BOŚ Bank S.A. Oddział Szczecin. Wartość całej inwestycji wynosi 110 milinów złotych. Realizowana zgodnie z założonym harmonogramem budowa Hali B zostanie ukończona w maju 2014 roku. Obecnie prowadzone są zaawansowane rozmowy z trzema potencjalnymi najemcami.

W ramach North-West Logistic Park powstaną docelowo trzy nowoczesne hale, przeznaczone pod logistykę, magazynowanie i produkcję. Wszystkie, wyposażone będą w nowoczesne rozwiązania techniczne zapewniające możliwość wysokiego składowania. Przestrzenie logistyczne gwarantować będą wysoki standard składowania i produkowania. Atutem projektu jest infrastruktura, która powstaje przy udziale inwestora: wygodny, obszerny plac manewrowy dla samochodów ciężarowych i osobowych, zabudowa towarzysząca (budynki portierni, rozdzielnia SN, pomieszczenie telekomunikacyjne, zaplecze socjalne dla obsługi technicznej obiektu).  Projekt adresowany jest do firm z całej Europy.

North-West Logistic Park to pierwszy w Szczecinie park logistyczny klasy A.  Zdaniem ekspertów Szczecin to dobre miejsce dla takiej inwestycji. Inwestorzy mogą liczyć tutaj na łatwy dostęp do wykształconych kadr i różne formy wsparcia działalności gospodarczej ze strony miejscowych władz, w tym pomoc w realizacji procedur inwestycyjnych. Działające na terenie miasta uczelnie kształcą wysokiej klasy inżynierów i architektów oraz specjalistów m.in. w zakresie informatyki, ekonomii, prawa i języków obcych. – mówi Andrzej Rosiński prezes zarządu firmy North-West Logistic Park. Atuty miasta przyciągają coraz większą grupę inwestorów, którzy doceniają przyjazną politykę władz i dobre perspektywy rozwoju. Wraz z nimi rośnie popyt na magazynowe powierzchnie. W odpowiedzi na te potrzeby powstają kolejne hale kompleksu North-West Logistic Park.

W wynajętej w 100 procentach Hali A North-West Logistic Park od początku lipca na powierzchni 6 850 mkw. funkcjonuje trzech najemców zatrudniając ponad 110 pracowników. Wśród najemców znalazły się takie firmy jak InCom Polska Sp. z o.o., Premium Distributors Sp . z o. o. oraz firma IQ Metal Polska Sp. z o.o.. Obiektem zarządza firma Cushman & Wakefield Polska.

źródło: NWLP

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.