GEFCO zainwestowało w najnowocześniejsze technologie informatyczne. Firma wdrożyła nowe narzędzie CADIS firmy Kratzer Automation, prowadzone w ramach partnerstwa z Cereza Management & IT. Wpisuje się to w szeroko zakrojony projekt stworzenia platformy współpracy, której celem jest ułatwienie przepływów pomiędzy klientami i przewoźnikami.
Najważniejszymi funkcjami systemu CADIS są analiza, planowanie i dokumentacja wszystkich operacji w transporcie drogowym poprzez skanowanie kodów kreskowych z użyciem terminala PDA (Personal Digital Assistant). Jest to jedyne rozwiązanie, które w sposób skuteczny i jednolity obejmuje wszystkie punkty, przez które przechodzą przesyłki, od podjęcia towaru, poprzez jego rozładunek i załadunek na rampie, aż do dostarczenia odbiorcy końcowemu.
System CADIS, opracowany wyłącznie dla transportu lądowego, uwzględnia instrukcje dotyczące dostawy i zarządza planowaniem trasy w celu optymalnej dystrybucji podjętych przesyłek. Dzięki licznym kontrolom unika się błędów, a informacje o położeniu przesyłki przekazywane są w czasie rzeczywistym. System pozwala również na tworzenie dokumentacji zdjęciowej w przypadku zastrzeżeń co do stanu towaru i podpisywanie się przez klienta bezpośrednio na ekranie terminala. Potwierdzanie odbioru w formie elektronicznej pozwala na uniknięcie procesu przepisywania, prowadzonego w ramach weryfikacji dokonywanej na końcu trasy, ponieważ narzędzie to od razu przekazuje informacje do głównego systemu informatycznego. Zmniejszenie zużycia papieru i skrócony czas przetwarzania informacji oznaczają zysk dla klienta, gwarantując mu skuteczność i zwiększoną produktywność.
W ciągu zaledwie roku oprogramowanie zostało wdrożone przez GEFCO w 13 krajach europejskich, w ponad stu oddziałach: w Niemczech, Belgii, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Holandii, Polsce, Portugalii, Czechach, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Słowenii i Szwajcarii. Około 2000 kierowców-dostawców GEFCO dysponuje obecnie terminalami PDA, pozwalającymi na skanowanie kodów kreskowych na rampie załadunkowej oraz w momencie dostawy lub podjęcia przesyłki u klienta. W drugim półroczu 2013 roku firma planuje rozszerzyć funkcjonalności systemu, dodając do nich zarządzanie opakowaniami i przygotowywanie tras. Z kolei w 2014 roku rozpoczęty zostanie nowy etap — system wykorzystywany będzie na rampie przyjęć, co pozwoli na rejestrowanie towarów bezpośrednio przy wyjeździe i przyjeździe transportów.
Analiza przepływów, identyfikowalność dostaw, wskaźniki wydajności: GEFCO opracowało skuteczne systemy informatyczne w celu kontroli i nieustannego podwyższania jakości usług logistycznych świadczonych przez Grupę. Takie interfejsy informatyczne pozwalają na monitorowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa przepływów towarów na całej długości łańcucha dostaw w skali całego świata.
(źr. za inf. GEFCO Polska)