Dodaj ogłoszenie o pracy


OT Logistics chce być jeszcze większe

Spółka OT Logistics notowana od 18 lipca br. na warszawskiej giełdzie poinformowała o wynikach finansowych za I półrocze 2013 r. (sporządzone według standardów MSR). Zgodnie z raportem skonsolidowanym opublikowanym przez Grupę OT Logistics, zysk netto w opisywanym okresie wzrósł o ponad. 27 proc. i wyniósł dokładnie 8,1 mln zł względem 6,3 mln zł po pierwszych dwóch kwartałach 2012 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 228 mln zł.

- Cieszę się, że w czasach trudniejszych gospodarczo, osiągamy sukcesy i mamy po pierwszym półroczu 2013 r. imponując wzrost zysku netto. To dobra wiadomość dla naszych akcjonariuszy i dobry znak dla spółki takiej jak OT Logistics, która nieustannie się rozwija i poszerza paletę swoich usług. W I półroczu udało nam się zrealizować własne cele. Spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie, podpisaliśmy umowę przedwstępną na zakup kontrolnego pakietu akcji C.Hartwig Gdynia S.A., przyznano nam wyłączność na przeprowadzenie due diligence Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia sp. z o.o. (BTDG), a niebawem rozpoczynamy negocjacje z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk S.A. odnośnie długoletniej dzierżawy 23,5 ha gruntu  zlokalizowanego na terenie Portu. To bardzo ważne wydarzenia dla naszej Spółki  – powiedział po publikacji wyników Piotr Chajderowski, prezes zarządu OT Logistics S.A.


Historia spółki, sięga roku 1946. Od 1992 roku występowała pod nazwa Odratrans S.A. Silna pozycja rynkowa budowana przez kilkadziesiąt lat, pozwoliła na początku XXI wieku na konsolidację branży i przekształcenie lokalnej firmy transportowej w globalnego gracza na rynku transportu, logistyki i spedycji. Firma dziś z powodzeniem realizuje zlecenia dużych klientów działających w sektorach: stalowym, energetycznym czy wydobywczym.

Przypomnijmy, że zarząd OT Logistics S.A. podpisał pod koniec lipca br. przedwstępną umowę zakupu kontrolnego pakietu akcji C.Hartwig Gdynia S.A. Przedmiotem umowy jest nabycie 37,5 proc. akcji gdyńskiej spółki należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. do Morskiej Agencji Gdynia Sp. z o.o. Pozostałe akcje są własnością pracowników, Skarbu Państwa oraz samej spółki. Zakup C.Hartwig, po uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń powinien zostać sfinalizowany jeszcze w 2013 r.  

Niezwykle ważną inwestycją dla OT Logistics jest również dzierżawa, ok. 23,5 ha gruntu  zlokalizowanego na terenie Portu w Gdańsku  wraz  m.in. z częścią  Pirsu Rudowego. OT Logistics S.A. W maju br. Komisja Przetargowa uznała ofertę szczecińskiej spółki jako najkorzystniejszą spośród rozpatrywanych propozycji. Wybór ten został już zatwierdzony przez Zarząd oraz Radę Nadzorczą ZMPG S.A. W najbliższym czasie rozpoczną się negocjacje, które mają na celu podpisanie ostatecznej umowy dzierżawy.
Dynamikę rozwoju OT Logistics S.A. i Grupy Kapitałowej obrazują również wyniki finansowe za poprzednie lata. W 2010 skonsolidowane przychody wyniosły 408,5 mln zł w 2011 r. 442,2 mln zł a w roku ubiegłym osiągnęły rekordowy poziom 466,8 mln zł. Grupa w 2012 r. osiągnęła zysk netto w wysokości 25,4 mln zł. 

źródło: PR

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.