Firma DHL Express (Poland) wprowadziła nową usługę tzw. DHL osobisty podpis. Celem tej usługi jest doręczenie przesyłki do rąk własnych odbiorcy, który został zweryfikowany zgodnie ze ściśle określonymi wytycznymi nadawcy. Przesyłki są doręczane w specjalnie zaprojektowanych, dedykowanych foliopakach a paczki oznaczone dedykowanymi nalepami. Usługa dopasowywana do ściśle określonych potrzeb klienta, skierowana jest głównie do branży finansowej (banki, ubezpieczenia, OFE), telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, medycznej i firm oferujących sprzedaż „na odległość” (sprzedaż ratalna).
Osobisty podpis klienta
Usługa ta jest odpowiedzią na dynamiczne zmiany rynkowe i nowe modele prowadzenia biznesu. Coraz częściej kontakt z klientem, i na przykład zawieranie umów, odbywa się za pośrednictwem call center czy stron internetowych. Wtedy, aby sfinalizować transakcję, niezbędne jest bezpośrednie dotarcie do klientów w różnych miejscowościach, bez konieczności zakładania przedstawicielstw firmy w terenie. Pośrednicząc w dotarciu do klienta, firma staje się elementem całości procesu biznesowego. Za każdym razem nowa usługa jest dopasowywana do konkretnych potrzeb klienta, co zapewnia indywidualne i elastycznie podejście. Przygotowane rozwiązanie gwarantuje pełne bezpieczeństwo danych. Można też skorzystać z dedykowanej aplikacji, która umożliwia procesowanie dokumentów klienta oznaczonych unikalnym numerem. Klienci mogą skorzystać z dodatkowych opcji jak kontrola dokumentów, badania satysfakcji odbiorców, raportowanie oraz kontrolę jakości zwracanych dokumentów. W ramach tej usługi przesyłki są umieszczane w dedykowanych opakowaniach, które zapewniają ich bezpieczeństwo i szybką identyfikację właściwego procesu operacyjnego dla przesyłek.
Kluczową rolę w tej usłudze jest tzw. „Lista Wymagań”. W tym dokumencie zapisane są indywidualne warunki identyfikacji Odbiorcy przez kuriera, niezbędne do wydania przesyłki. Każda „Lista Wymagań” tworzona jest przez Dział Rozwiązań Logistycznych ściśle według wskazówek konkretnego klienta. To zapewnia jej pełne dopasowanie do nawet najbardziej specyficznych wymagań. Wypracowane rozwiązanie to efekt wieloletniego doświadczenia międzynarodowego i krajowego DHL, zdobytego w trakcie obsługi klientów m.in. z branży telekomunikacyjnej oraz finansowej.
(źr. DHL Express Poland)